Twinkle | Digital Commerce

TNT Post: meer keus in tweede kans pakketbezorging

2017-05-27
180101
  • 1:23

TNT Post Pakketservice introduceert vandaag nieuwe bezorgmogelijkheden. Als de consument niet thuis is als een pakket wordt geleverd, kan hij via www.tntpost.nl/ontvangen aangeven waar én op welke dag het opnieuw moet worden aangeboden.

Bij afwezigheid van de geadresseerde laat de chauffeur een bericht achter, waarin de klant wordt geïnformeerd over de mogelijkheden voor de tweede kans. Met een ‘niet-thuis-code’ kan de klant voor tien uur ’s avonds een dag en tijdvak selecteren voor bezorging op hetzelfde adres of voor bezorging bij de buren. Een derde mogelijkheid is het pakket bij een postkantoor te laten bezorgen:



Hoe laat?
Wanneer de klant niets onderneemt, wordt het pakket de eerstvolgende dag (zon- en feestdagen uitgezonderd) op hetzelfde adres opnieuw aangeboden. Via Tntpost.nl/ontvangen kunnen klanten ook zien hoe laat de pakketchauffeur ongeveer langskomt:



'Ontvanger verwennen'
TNT Post Pakketservice kondigde de bezorgprognoses anderhalf jaar geleden al aan. Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur van TNT's pakjespoot, noemde de tijdsindicaties destijds een manier om 'de ontvanger te verwennen', hoewel die dáármee nog geen vinger in de pap heeft.

Directe invloed
Voortaan krijgt de webshopper, hoewel pas bij de tweede bezorgpoging, ook directe invloed op de planning van pakketchauffeurs: hij kan voor het eerst kiezen op welke dag hij wil dat een pakket voor de tweede keer wordt aangeboden. Tijdvakbelevering met een bandbreedte van 24 uur dus.

Nieuwe kleine kennisgeving
Onderstaand pdf-document biedt een voorbeeld van de 'nieuwe kleine kennisgeving' van TNT Post Pakketservice aan klanten na een vergeefse eerste bezorgpoging.


Size: 551.5K bytes Modified: 2 June 2016, 13:11