Kleertjes.com heeft een nieuwe site gelanceerd, die het fundament moet bieden voor verdere groei. Kleertjes.com heeft onder meer een zoekfunctie gekregen en ruimte voor ratings bij producten. Ouders kunnen voortaan shoppen op basis van een kindprofiel.
Volgens e-commerce manager Peter Reddering moet de nieuwe site ervoor zorgen dat Kleertjes.com relevant blijft voor ouders, met een aanbod voor hun kroost dat inzichtelijk wordt gepresenteerd. ‘We verkopen nu vijftienduizend producten van 106 verschillende merken. In de nieuwe site zit een aantal toepassingen die ervoor zorgen dat klanten sneller daar zijn waar ze willen en moeten zijn.’
Mijn snotaap
Een belangrijke noviteit is het kindprofiel dat Reddering eerder aankondigde en waar Kleertjes.com vanaf nu mee werkt. Onder het tabblad ‘Mijn snotaap’ op de homepage kunnen ouders een profiel aanmaken op basis van de kledingmaat, schoenmaat en het geslacht van hun kind. Ook kunnen ze een apenkop ofwel 'apatar’ selecteren, die voortaan wordt getoond bij producten die passen in het profiel. Reddering: ‘Het profiel zorgt er onder meer voor dat ingelogde ouders een aantal selecties niet meer hoeven te maken bij een bezoek aan onze site. Zo zijn er aparte startpagina’s voor jongens en voor meisjes.’
In de toekomst wil Kleertjes.com nieuwe mogelijkheden bieden om kindprofielen verder in te vullen, met favoriete merken en kleuren bijvoorbeeld. Reddering zinspeelde eerder al op de optie om aan te geven of je kind een 'meisje-meisje' of een 'bomenklim-meisje' is bijvoorbeeld. 'Als je dat allemaal weet, dan kun je dynamische posities op je site daar steeds meer op aanpassen', aldus de e-commerce manager nu.
Zoekfunctie
Voor het eerst sinds de opening van Kleertjes.com, in 2007 verkozen tot Beste Webwinkel van Nederland en onlangs onderscheiden met de Baby & Kids Webshop Award, beschikt de site over een zoekfunctie. Tot voor kort konden ouders alleen via de navigatie dieper in het assortiment duiken. Nieuw is ook de mogelijkheid voor Kleertjes.com om speciale actiepagina’s in te richten, rondom thema’s als wintersport of communie. Verder is de zoomfunctie verbeterd en is er meer ruimte voor sfeerfoto’s.
Ratings
Bij de herlancering van Kleertjes.com is het populaire gastenboek gebleven. Voortaan worden ouders die daar van zich laten horen, gevraagd of ze een foto van het product in kwestie en een rating mee willen geven. ‘Als over een product voldoende ratings zijn verzameld, zullen we de gemiddelde rating laten zien op de productpagina’s in de webshop', aldus Reddering over deze vorm van user generated content.
Hybris, Fredhopper, Unic
De nieuwe site van Kleertjes.com is gebouwd op een platform van Hybris en maakt gebruik van software van Fredhopper. Unic tekende voor de implementatie van de website, die nog niet helemaal vrij is van kinderziektes: ‘Dat communiceren we ook op onze website en in onze nieuwsbrieven aan klanten’, besluit Reddering.
Super goed idee.
Tenslotte staat niet elk kledingstuk ieder kind hetzelfde.
Maakt kiezen ongetwijfelt veel makkelijker.
Ben zelf werkzaam in een kinderkledingzaak en zie dus heel wat typetjes langskomen!
Geweldig;ik werd door een marketingdeskundige op jullie enthiousiate
onderneming gewezen;heb zelf vroeger kinderkleding verkocht van verschillende merken,maar zit nu met een merk voor volwassenen in
Ootmarsum;toeristenplaats.We hebben ons helemaal gespecialiseerd op dit deense merk Blue Willi,s en merken dat het blijft groeien ,maar belangrijker is dat we nu doen wat we helemaal leuk vinden
De strekking van mijn reaktie is dan ook als je ergens heel enthiousiast voor gaat dan moet t werken.
We wensen dan ook Kleertjes.com een daverend succes verder
Wim Stroot
Stroot modes
Grote Straat 1
7631BT
Ootmarsum
(En uiteraard staat voor jullie de koffie klaar mocht je een keer in de buurt van ootmarsum zijn)
Helaas werkt de nieuwe website een stuk slechter dan de oude. Hij is traag, de foto's zijn veel te klein en je krijgt steeds dezelfde kledingstukken te zien. Ik zou zeggen: terug naar de oude prima werkende website!