Twinkle | Digital Commerce

Dolcis verruilt Wehkamp.nl voor Neckermann.com

2017-05-27
19561488
  • 1:26

Dolcis biedt de schoenen en tassen uit zijn collectie voortaan aan op Neckermann.com. De winkelketen, die eerst alleen op Wehkamp.nl en daarna ook in een eigen webwinkel online verkocht, probeert bij Neckermann.com nieuwe webkopers aan zich te binden.

Dolcis verkocht in het voorjaar van 2007 voor het eerst online, op Wehkamp.nl. Anders dan bijvoorbeeld C&A besloot Dolcis ondanks de succesvolle samenwerking met de Zwolse thuiswinkelreus anderhalf jaar later ook een eigen webwinkel te openen.

Niet meer bij Wehkamp.nl
Nu gaat Dolcis, dat 100 fysieke winkels heeft in ons land, met een nieuwe partner samenwerken om de schoenen van voornamelijk eigenen merk te slijten: Neckermann.com. De entree bij Neckermann.com markeert het eind van de samenwerking met Wehkamp.nl, waarop nog slechts enkele Dolcis-producten te koop zijn. Een woordvoerster van Wehkamp.nl bevestigt het einde van het contract met Dolcis.

Perfect binnen strategie
Voortaan zijn ongeveer duizend producten Dolcis' eigen merk en van de merken Hush Puppies, Clarks, No Stress en Shick te koop op Neckermann.com. Volgens CEO Kurt Staelens, die bezig is met een reorganisatie van het thuiswinkelbedrijf, past de opname van het Dolcis-assortiment ‘perfect binnen onze strategie als e-commerce bedrijf om steeds nieuwe merken aan te bieden en nieuwe kledingsegmenten aan te boren.’

Macintosch Retail Group
Dolcis is net als onder meer Manfield en Invito onderdeel van de Hoogenbosch Retail Group, een van de grootste schoenverkopers van Nederland. De Hoogenbosch Retail Group maakt op zijn beurt onderdeel uit van de Macintosch Retail Group, dat gister de voorgenomen verkoop van BelCompany en Telefoonkopen.nl bekend maakte. De Macintosch Retail Group boekte vorig jaar een online-omzet van 19,5 miljoen euro, 30 procent meer dan in 2009.