Twinkle | Digital Commerce

Score Group neemt belang in JeansOnline

2017-06-29
18796
  • [nieuws]
  • 1:06

Score Group heeft een 'aanzienlijk belang' genomen in JeansOnline. Anders dan Score, dat de webomzet vorig jaar met 125 procent zag stijgen, mikt pure player JeansOnline ook op vrouwen, Bovendien timmert het bedrijf internationaal aan de weg.

Hoe groot het aandeel is dat Score in JeansOnline heeft genomen, is niet bekend gemaakt. Bij Score was niemand bereikbaar om het 'aanzienlijke belang' te duiden.

Zelfstandig en autonoom
Score.nl, de succesvolle en goed gewaardeerde webwinkel van de Score Group, en JeansOnline blijven zelfstandig en autonoom opereren, laat Score in een persbericht weten. De partijen gaan 'elkaar versterken op financieel, logistiek en kennisgebied, om verdere groei voor beide te verwezenlijken', aldus JeansOnline-eigenaar Robert Jan Visser in het bericht.

Internationale groei
JeansOnline begon in 2006 met webverkoop. Behalve spijkergoed van onder meer G-star, Replay, Diesel en Hugo Boss, biedt de internetformule ook schoenen en accessoires aan. Net als Score, dat zich alleen op mannen richt, mikt JeansOnline op het midden- en middenhoge segment. Met de aankoop van Jeansonline.com legde Visser een fundament voor internationale groei. Sinds afgelopen november wordt de Duitse markt specifiek bediend.

NB: In het komende nummer van Twinkle leest u meer over de deal tussen Score en JeansOnline.