Take it Now heeft afgelopen jaar een omzetstijging van 60 procent geboekt. Het aantal klanten groeide met 44 procent, de gemiddelde orderwaarde nam met 30 procent toe. Dit jaar zegt de it-verkoper zich nadrukkelijker te willen richten op de ‘prosumer’.
Een prosumer - een samentrekking van professional en consumer - is een klant die goed weet wat hij wil en weet wat er te koop is (zie ook Wikipedia). ‘Het gaat om een groep van 3,2 miljoen Nederlanders. Mensen die zich bovenmatig goed laat informeren, vergelijkingssites uitpluizen en zelf ook kennis delen’, aldus commercieel manager Serge Winsser van Take it Now.
Investeren in social media
Om de groeiende groep prosumers aan zich te binden, gaat Take it Now dit jaar investeren in social media, kondigt Winsser aan: ‘We willen aan onze online-reputatie gaan werken en dit jaar starten met verkoop op Facebook. We moeten social media omarmen en dat zullen we ook doen, juist omdat daar de interactie plaatsvindt. Het assortiment zal worden uitgebreid met nicheproducten en we gaan onze werknemers trainen om prosumers goed te bedienen.’
Met de nieuwe focus hoopt Take it Now, afgelopen jaar goed voor ruim 5 miljoen euro omzet, zich te onderscheiden van de concurrentie op de consumentenmarkt van it-producten. Winsser: ‘De Aldi, de Lidl en de Kruidvat verkopen ook laptops en dergelijke computers, maar daar zoeken we de competitie niet.’
'Dit jaar 40 procent groei'
In een Twinkle-interview in het voorjaar van 2010 voorspelde Winsser dat Take it Now het jaar zou afsluiten met 60 procent groei. Die voorspelling kwam uit. Voor dit jaar verwacht hij een groei van 40 procent. ‘We wilen gecontroleerd en verantwoord groeien.’ Van de uitbreiding naar België, waar Winsser vorig jaar over sprak, kwam het niet. ‘Met onze nieuwe focus en de sociale media die we gaan inzetten, zien we nog voldoende ruimte om te groeien in Nederland. We hebben al executieplannen voor België klaar liggen, maar dat heeft nu geen prioriteit.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Take it Now zoekt onderscheid met Aldi, Lidl en Kruidvat
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.