De webwinkels van It’s Electronics, Modern.nl en Prijstopper zijn gesloten. Orders worden voorlopig niet geleverd. Ook de winkels zijn vanaf vandaag dicht. IMpact Retail, de online-retailreus achter de elektronicaformules, heeft uitstel van betaling aangevraagd.
De directie van IMpact Retail, met een webomzet van 68,7 miljoen euro de nummer 22 in de laatste Twinkle100 (cijfers over 2009), maakt vandaag melding van de sluiting op de corporate site. De ontstane situatie is het gevolg van 'verminderde marges in een toegenomen concurrerende markt', aldus een woordvoerster tegen het ANP.
Doorstart
Het bedrijf zegt de mogelijkheden voor een doorstart van de activiteiten te onderzoeken. ‘Vanzelfsprekend streven wij er naar om u als klant hierbij zo min mogelijk overlast te bezorgen. Er hebben zich hiervoor al verschillende mogelijke partners gemeld.’
Orders niet geleverd
IMpact Retail laat webshoppers die nog producten in bestelling of reparatie hebben weten dat persoonlijk contact met hen zal worden opgenomen. Onder ‘Vragen & Antwoorden’ wordt duidelijk dat orders van webkopers voorlopig niet zullen worden geleverd. ‘Onze welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.’
Bestfive.nl
Behalve Itsonline.nl, Prijstopper.nl en Modern.nl hield IMpact Retail met Bestfive.nl nog een webwinkel in de lucht toen directeur Philppe Smit eind 2008 werd geïnterviewd door Twinkle. Prijsvechter Bestfive.nl, een pure online-speler, werd later uit de lucht gehaald. IMpact Retail zou bezig zijn al zijn retailactiviteiten onder de vlag van één formule (It's) te brengen.
I For You, V&D
IMpact Retail was ook het bedrijf achter de fysieke winkelketen I For You, in 2008 gestart met louter producten van Apple in de schappen. De formule werd vorig jaar alweer van de hand gedaan. Het retailconcern werkt(e) daarnaast voor andere partijen; IMpact Retail hielp V&D bij de verkoop van wit- en bruingoed op Vd.nl (interview), maar het warenhuis verruilde IMpact Retail vorige zomer voor Dixons. Wat er gebeurt met de overgebleven klanten van de logistieke dienstverlener IMpact Logistiek, is onduidelijk.
IMpact Retail had 118 winkels met zijn elektronicaformules It's, Modern.nl en Prijstopper. Volgens De Stentor werken er 980 mensen bij het bedrijf.
De krant haalt een winkelbediende van een It's-vestiging in Helmond aan, die het nieuws gisteravond telefonisch kreeg medegedeeld.
Hij laat optekenen: Het heeft vorige week de hele week gerommeld. Alles was erop gericht om zo veel mogelijk cash te innen. We hadden ineens wel heel scherpe aanbiedingen. We moesten zo veel mogelijk mensen overhalen om een aanbetaling te doen. Dat soort dingen. Het voelde niet goed, maar meer informatie kregen we niet. Tot het telefoontje van de bedrijfsleider.'
Verminderde marge?? Lijkt me sterk voor ITS aangezien ITS altijd standaard al 20% duurder is als hun directe concurenten. Oftewel kopen ze zeer slecht in of ze gooiden op andere vlakken erg veel geld over de balk.
En dor het bedrijf is afgelopenw eek dus heel erg vuil spel gespeeld door zoveel mogelijk concumenten te benadelen door het bewust aansturen op vooruitb etalingen terwijl ze al bijna zeker wisten dat die klanten niks zouden gaan ontvangen
wij hanteerde al een maand lang geen aanbetalingen meer
dus consument is/werdt niet benadeeld
echter ons loon is wel weg
wat vind je daar van?
IMpact Logistiek was de bezorgservice van It's, Prijstopper en Modern.nl
Die bezorgers zitten nu ook thuis.
Salarissen worden niet meer uitbetaald en zal via UWV lopen.
Namens de klantenservice van IMpact Retail, moederbedrijf van It's Electronics, Modern.nl en PrijsTopper, willen wij graag laten weten dat wij gewoon bereikbaar zijn voor al onze klanten. Kijk op www.impactretail.nl voor meer informatie.
Mr. M.J.M. Franken van Van Iersel Luchtman Advocaten (cv) is aangesteld als bewindvoerder bij IMpact Retail.
Uit een persbericht namens het bedrijf: 'Hij onderzoekt samen met de directie de mogelijkheden om de onderneming op een financieel gezonde manier voort te zetten, al dan niet in afgeslankte vorm. Vanzelfsprekend wordt er hierbij naar gestreefd klanten zo min mogelijk overlast te bezorgen.'
De klantenservice van het bedrijf heeft dinsdag de meeste klanten met een bestelling of reparatie bereikt, claimt IMpact Retail. 'Het bedrijf blijft daar mee doorgaan en doet er alles aan om alle klanten zo snel mogelijk te helpen.'
Gast.... je salaris is niet weg, salaris tot 3 maanden terug wordt nog betaald door het UWV.
Dat je inkomen nu wegvalt is erg vervelend ja, ga je er 30% op achteruit, maar vermoed dat de zaak straks wel overgenomen zal worden en de meeste mensen hun baan weer terug kunnen krijgen.
Voro klanten die aanbetaald hebben zal het minder goed aflopen vermoed ik zo.
Blijkbaar was IMpact Retail al verliesgevend? http://www.faillissementsverslag.nl/moederbedrijf-its-en-modern-nl-was-al-jaren-zwaar-verliesgevend
Ze zijn nu echt failliet http://www.faillissementsverslag.nl/impact-retail-modern-its-electronics-prijstopper-is-failliet