Bakker.com krijgt van de rechtbank Den Haag twee maanden uitstel van betaling. In die periode gaat de tuinspecialist potentiële kopers benaderen.
Dat zegt interim directeur Herman Hovestad, vervanger van ceo Paul Geraeds, tegen het FD. Bakker.com haalt de broekriem aan met de sluiting van zijn locatie in Zilk, om jaarlijks vijf miljoen euro te besparen; ook trekt het bedrijf zich terug uit onder meer Noorwegen, Ierland en Luxemburg, waar de verkopen niet genoeg opleveren.
De onderneming richt ondertussen de pijlen op zijn webwinkel; een versnelde omschakeling naar online verkoop moet het tij keren.
Van verlies naar winst
De jaarresultaten over 2016 laten een verlies zien van negentien miljoen euro; dat wist Bakker.com vorig jaar terug te brengen naar veertien miljoen euro. Over een jaar verwacht de retailer weer winst te maken.
Investeringen
De recente gesprekken die Bakker.com met een overnamekandidaat voerde, leverden geen deal op; in de komende acht weken moet zich een andere partij aandienen. Eerder investeerden de huidige aandeelhouders rond de tien miljoen euro; eenzelfde financiële injectie is nodig om de retailer weer op weg te helpen, verwacht Hovestad.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bakker.com krijgt twee maanden uitstel van betaling
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.