Sanoma Digital wordt minderheidsaandeelhouder van No Search, het bedrijf achter Fashionchick.nl. Volgens Sander Ten Dam, performance based director, heeft Sanoma een optie op volledig eigendom over drie jaar. 'De intentie is een overname.'
'Fashion is voor Sanoma een belangrijk segment en online fashion is in e-commerce de snelst groeiende categorie’, verklaart Ten Dam de stap. Fashionchick.nl zou ook nog eens harder groeien dan de markt. Als deze en andere fashion portals van No Search goed blijven presteren, kan Sanoma over drie jaar een optie tot volledige overname lichten.
Fashion portals
Ten Dam krijgt met collega Stefan Verkerk, verantwoordelijk voor online-strategie bij Sanoma, een plek in het management van No Search. Op de eigen site omschrijft No Search zich als 'een Internet Marketing bedrijf met de kernfocus op het ontwikkelen en beheren van fashion portals'. Sanoma gaat de websales doen voor het bedrijf.
Fashionchick.nl
Vlaggenschip Fashionchick.nl trok afgelopen maand 450.00 bezoekers volgens No Search. De site biedt social shopping elementen, zoals het delen van kleding- en merkvoorkeuren met andere bezoekers in een virtuele kledingkast. Fashionista’s kunnen stemmen op kleding- en beautyproducten, waardoor andere gebruikers kunnen shoppen op basis van populariteit. No Search verdient aan de 'uitkliks' naar webwinkeliers, en Sanoma voortaan dus ook.
Fashionchick heeft het eerste nummer van het digitale Fashionchick.nl Magazine gelanceerd. Getoonde producten kunnen via een muisklik worden besteld in de achterliggende webshop. Zie hier.