Mentoday.nl, het affiliateplatform voor herenkleding van Sanoma, is geopend. De website is onderdeel van Sanoma’s strategie om breder aanwezig te zijn op e-commerce gebied. Ook stapt het mediabedrijf deze maand nog in de verkoop van horloges en sieraden.
MenToday, dat hetzelfde affiliateconcept hanteert als Fashionchick, is gisteren geopend met een assortiment van meer dan honderdduizend producten van meer dan duizend verschillende merken en vijftig webshops. Onder andere De Bijenkorf, Zalando, Denimplus, Bulls & Birds en Gaastra zijn aangesloten bij het platform. Mannen kunnen op de website ‘de perfecte outfit’ vinden, die ze op de websites van de aangesloten retailers kunnen kopen.
Modenieuws
Aan de hand van een wishlist kunnen bezoekers hun ideale outfit samenstellen. De inspiratie voor deze outfits wordt gehaald uit het laatste modenieuws dat de redactie achter MenToday dagelijks plaatst. In de nieuwssectie op de site ‘worden mannen aan de tand gevoeld over stijl en vertellen fashionvrouwen over de do’s and don’ts’, laat Sanoma Nederland in een persbericht weten.
Behoefte
‘Wij merkten door het contact met webshops dat er grote behoefte is aan een kwalitatieve site waar mannen kunnen shoppen’, vertelt Ellen Snijder, oprichtster en manager van Fashionchick.nl. ‘Ook kregen wij vanaf het begin al de vraag van mannen wanneer we met zoiets kwamen; ze waren toch een beetje teleurgesteld dat wij ons alleen op vrouwen richtten. Met MenToday springen wij in op deze behoefte.’
MenToday.de en KidsToday
De komst van MenToday werd in juni al door Fashionchick aangekondigd. Het herenplatform zal later dit jaar ook in Duitsland worden gelanceerd, op Mentoday.de. Ook liet Fashionchick begin september weten bezig te zijn met een zelfde soort platform voor kinderkleding, genaamd KidsToday. Dit platform wordt als onderdeel van ‘Parenting’ van Sanoma geopend. 'Dit gebeurt in eerste instantie alleen in Nederland nog voor het einde van dit jaar', vertelde Aart Wallet van No Search aan Twinkle.
Horloges en sieraden
Sanoma, dat Peter de Mönnink vandaag als nieuwe topman presenteerde, kondigt in zijn persbericht over MenToday de lancering aan van Yixx.nl: een ‘platform met een breed assortiment aan horloges en sieraden’. Op de nieuwe site staat vermeld dat het concept nog deze maand live gaat. De shop maakt deel uit van de ‘bredere e-commerce en performance based strategie' van Sanoma.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sanoma lanceert affiliateplatform MenToday.nl
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.