Otto besteedt de telefonische klantenservice in ons land uit aan SNT. Ruim honderd callcenter agenten van Otto komen per 1 februari in dienst van dat bedrijf. De overeenkomst heeft geen gevolgen voor de 34 callcenter-medewerkers van Otto die pas hun ontslag kregen.
De ruim honderd personeelsleden die bij het facilitaire contactcenter SNT op de payroll komen te staan, blijven voorlopig werkzaam op het kantoor van Otto in Tilburg. Ze zullen het telefonische klantcontact afhandelen voor Otto, zusterlabel Heine en deels voor Bonprix, een ander onderdeel van Otto.
Andere leverancier
Even voor de Kerst maakte Otto aan 34 medewerkers kenbaar dat ze per 1 februari dit jaar geen werk meer hebben. Hun ontslag zou volgens de directie te maken hebben met de overstap van ‘één van de call center klanten van Otto B.V.’ naar een andere leverancier. Naar nu blijkt gaat het dus om Otto zelf.
Reorganisatie
Anderhalf jaar geleden maakte Otto ook een reorganisatie bekend op het Nederlandse kantoor in Tilburg. Ook toen waren het vooral arbeidsplaatsen van callcenter-medewerkers - 53 van de 81 banen - die verdwenen.
Met de overname door SNT verliezen de callcenter-medewerkers van Otto de werkgeversbijdrage aan hun pensioen. FNV Bondgenoten rekent e.e.a. voor en stelt:
'FNV Bondgenoten heeft SNT verzocht om hier met de bond aanvullende afspraken over te maken, maar SNT is hier niet toe bereid. FNV Bondgenoten is teleurgesteld in Otto en SNT, omdat de rekening van de overname nu voor een aanzienlijk deel op het bordje van de medewerkers wordt gelegd.'
Geachte mevrouw Timmerman, uw reactie is verwijderd. Twinkle is geen consumentenvraagbaak, maar een vakblad. Verder wil ik u aanraden voorzichtig te zijn met het verstrekken van e-mail- en adresgegevens op internet.