De 67 webwinkels en de centrale site van Coolblue hebben vannacht een nieuwe vormgeving gekregen. De shops zijn voorzien van het nieuwe oranje logo van Coolblue, dat hoopt als merk een plek in de hoofden van consumenten te krijgen.
Directeur en eigenaar Pieter Zwart maakte vorig jaar op TCD voor het eerst melding van de nieuwe koers van Coolblue, kort daarvoor beloond met de prestigieuze Webwinkel Award. De bedrijfsnaam, tot dan toe bij velen onbekend, zou een merk moeten worden. Klanten van de ene nicheshop zouden makkelijker moeten kopen bij de andere shops. ‘Je komt voor de specialist, je blijft bij Coolblue’, vatte Zwart samen.
Oranje logo
De nieuwe vormgeving zou aanvankelijk eind van de zomer worden gepresenteerd, maar ze liet langer op zich wachten. Vorige week kondigde Coolblue aan dat de herlancering voor vandaag op het programma stond. Toen werd al duidelijk dat het bedrijf verder gaat met een oranje logo. ‘Staat zo mooi bij blauw’, was Zwarts commentaar.
Shopcategorieën
Hieronder vindt u een screenshot van het nieuwe Coolblue.nl. Te zien is onder meer dat bovenaan de shopcategoriën audio/video, computers, telefonie, huishouden en verzorging zijn geposteerd. Onder 'meer' is nog een negental shops te vinden.
Op de homepage van alle nicheshops, 34 Nederlandse en 33 Belgische, wordt prominent verwezen naar drie andere shops uit het portfolio van Coolblue:
Zoekmachine en winkelmandje
Voor het eind van dit kwartaal moeten de verschillende shops van Coolblue beter met elkaar worden verbonden door de introductie van een shopoverstijgende zoekmachine en winkelmandje. De komende weken worden ook de vier fysieke winkels van Coolblue in de nieuwe jas gestoken.
Coolblue opent binnenkort een nieuw magazijn, dat vijf keer groter is dan het huidige. Verder staat de opening van tientallen nieuwe nicheshops op de rol.
In Twinkle nummer 2 van dit jaar, die op 15 februari verschijnt, leest u een uitgebreid interview met Pieter Zwart over ambities van Coolblue.
Coolblue heeft afgelopen jaar een omzet (Nederland + België) van 'bijna 100 miljoen euro' in de boeken bijgeschreven, meldt NuZakelijk. Dat is 20 procent meer dan in 2009.
Met een Nederlandse webomzet van 59,9 miljoen euro in 2009 prijkt Coolblue op de 28e plaatse in de laatste Twinkle100.
Dag Pieter,
Gefeliciteerd met het nieuwe gezicht! Ziet er goed uit en de kleuren passen zeker top bij elkaar. Op een mooi en nieuw jaar dus maar. Interessant om te weten op welke wijze je alle nieuwe designs, kleuren en ontwikkelingen op de weegschaal legt voor lancering.
Rob