Twinkle | Digital Commerce

Vroege Vogel vliegt eerder uit voor Dwaze Dagen

2017-05-27
180101
  • 1:28

Vroege Vogel is eerder dan aangekondigd begonnen met het doen van webaanbiedingen op Twitter. Samen met Fonq.nl, Centralpoint.nl en Direct Design zijn de Vijf Ontspannen Shopping Dagen opgetuigd, als tegenhanger van de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf.

De uitverkoopactie van De Bijenkorf begint morgen, maar vandaag is het al de eerste van 'Vijf Ontspannen Shopping Dagen'. Met de actie spreidt Vroege Vogel, een equivalent van Twitter’s eigen Earlybird, zijn vleugels officieel uit. Aanvankelijk stond de lancering voor 1 oktober gepland.

Drie Dwaze Dagen
Mede-initiatiefnemer Jeroen van Eck laat weten: ‘We hebben samen met Fonq.nl, Centralpoint.nl en Direct Design wat leuke deals geselecteerd die overeenkomen met de Drie Dwaze Dagen van De Bijenkorf. Vandaar dat we vandaag, één dag voor de start van de echte Drie Dwaze Dagen, live zijn gegaan.’

'Mooie en handige producten'
Vroege Vogel geeft volgers van @vroegevogel ‘een dagelijkse dosis inspiratie in haar jacht op coole producten’, is de belofte van het Twitter-concept. Vroege Vogel richt zich naar eigen zeggen specifiek op mooie en handige producten en brengt behalve van Fonq.nl, Centralpoint.nl, Direct Design en Nonplusultra.nl straks ook producten onder de aandacht van Webprint.nl en Eye-wear.nl. De dagaanbiedingen zijn ook allemaal te vinden op de site Vroegevogel.nu.

Facebook
Vroege Vogel claimt vraaggedreven te gaan werken en niet te leunen op restvoorraden. Via de hashtag ‘coolhunt’ kunnen Twitteraars tips voor aanbiedingen inzenden, waarvoor ze ook een beloning kunnen krijgen. In de toekomst willen initiatiefnemers Armand Verhoef, Ayman van Bregt, Stefan Borsje en Jeroen van Eck ook Facebook inzetten om producten van webwinkeliers te helpen verkopen.

Dwaze Rij
De Bijenkorf zelf geeft al sinds begin vorige week dagelijks 'dwaze producten' weg via Twitter en zag al ruim veertienduizend klanten zich aansluiten in de viruele Dwaze Rij.