Twinkle | Digital Commerce

Groeigeld en nieuwe CEO voor Kleertjes.com

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:56

Oprichtster Claudia Willemsen heeft tweederde van de aandelen in Kleertjes.com verkocht aan investeerders Comnaar Investment en Mentha Capital. Willemsen zal na haar zwangerschapsverlof terugkeren als creatief directeur van het bedrijf, dat op zoek is naar een nieuwe CEO.

Comnaar Investment, onder meer aandeelhouder van Schoenenreus en Hans Anders, en Mentha Capital (portfolio) zijn ieder voor een derde eigenaar geworden van Kleertjes.com. Gister zijn de werknemers van 's lands grootste online-kinderkledingverkoper ingelicht over de overname, waarover geen cijfers naar buiten worden gebracht.

Groei over de grens
Een woordvoerster zegt dat Kleertjes.com, vorig jaar goed voor 10,6 miljoen euro omzet, meer aandacht gaat besteden schoenen. Daarin werd een jaar geleden al een stevige stap gezet. Het groeigeld wordt verder aangewend voor de nieuwe categorie zwangerschapskleding en voor internationale expansie. 'Het gaat om west-Europese landen', aldus de woordvoerster. Kleertjes.com levert al aan klanten in België.

Entrepreneur of the Year
Claudia Willemsen zal de leiding, gedurende haar verlof in handen van Charles van Ditshuizen, overdragen aan een nog te benoemen CEO. Willemsen, vorig jaar uitgeroepen tot Entrepreneur of the Year, blijft naar buiten optreden als het gezicht van Kleertjes.com. In haar nieuwe functie vooral zal ze zich gaan bezighouden met de samenstelling van assortimenten, leveranciersrelaties, marketing, pr en customer service.

Groeiambitie, ambitie en cultuur
De oprichtster van Kleertjes.com is vandaag onbereikbaar voor commentaar. In een persverklating laat Willemsen weten dat meerdere partijen in de running waren om aandeelhouder te worden. Belangrijk was volgens haar dat partners volledig achter 'de groeiambitie, potentie en de cultuur' van Kleertjes.com zouden staan.

Investeerders Comnaar Investment en Mentha Capital stellen in een gezamenlijk uitgebrachte verklaring:
'Het mooie van dit ambitieuze bedrijf is dat het vanaf dag één succesvol is geweest met dank aan de sterke oprichter, de betrokken werknemers en het altijd nakomen van gemaakte beloftes aan de klant. We zijn gemotiveerd om met onze kennis en groeikapitaal de scherpe professionaliseringskoers te ondersteunen en om met Kleertjes.com de volgende fase in te gaan. Kleertjes.com is een bedrijf met enorme mogelijkheden.’

Beste webwinkel
Kleertjes.com werd in 2007 verkozen tot Beste Webwinkel van Nederland en is genomineerd voor de in november uit te reiken European Business Awards. Met 110 werknemers verkoopt de webwinkel 90 kinderkledingmerken aan 140.000 klanten.

Op korte termijn zal Kleertjes.com verder gaan op een nieuw e-commerce platform en met een nieuwe huisstijl.