Twinkle | Digital Commerce

Online-banner maakt comeback

2017-05-26
180101
  • 1:31

Banners zijn een lange tijd enigszins verstoten als online-advertentiekanaal, mede door de populariteit van zoekmachineadverteren. Maar Coremetrics stelt in een white paper dat display adverteren zijn comeback aan het maken is.

Het rapport, opgesteld door Coremetrics in samenwerking met Dotomi, vermeldt dat toonaangevende bedrijven weer gebruikmaken van banners waarbij ze nieuwe mogelijkheden toepassen voor doelgroepsegmentering, targeting en berichtpersonalisatie om zo de relevantie van banners te verhogen en een betere return on investment te kunnen realiseren. Daarbij maken ze gebruik van nieuwe methodes om te achterhalen hoeveel van de online-verkoop tot stand is gekomen via deze display ads.

Terug van weggeweest
Banners zijn een lange tijd een interessant advertentiekanaal geweest voor online-marketeers. Eén die hen in gelijke mate enthousiasmeerde en frustreerde; aan de ene kant heeft display adverteren een enorme omvang en stelt het adverteerders in staat om een groot publiek te bereiken. Aan de andere kant was het doorklikgehalte laag en was het meten van de 'view through impact' niet eenvoudig.

Minder kosten, verfijndere technieken
Door de stijging van de kosten voor zoekmachineadverteren zijn marketeers op zoek naar andere kostenefficiënte advertentiekanalen. Er is hernieuwde interesse in display advertising ontstaan, aangezien de cost per impression (CPI) of cost per mille (CPM) die hierbij worden gehanteerd, juist zijn afgenomen. Daarbij zijn het de nieuwe technologische mogelijkheden - segmentatie, targeting en berekeningen - die dit oudste online-advertentiekanaal opnieuw een interessant medium maken, zo staat in de white paper.

In het rapport van Coremetrics, dat u hier kunt downloaden, vindt u uitgebreid de bevindingen, strategieën en mogelijkheden van display advertising. Het biedt daarbij een praktische leidraad en geeft inzichten voor:

  • het verbeteren van de relevantie van banners door segmentatie, targeting en personalisatie
  • het berekenen van het totale effect van banners op websitebezoek en conversie met behulp van geavanceerde click-through- en view through-analyses
     

Bron: Coremetrics.com