The Society Shop verkoopt sinds vandaag voor het eerst online. Binnen twee jaar moet de omzet van de webwinkel die van het gemiddelde fysieke filiaal evenaren. Een online-bestelling kan niet worden opgehaald in de winkel, maar daar wel worden geretourneerd.
ISM eCompany neemt bijna al het webwinkelwerk uit handen voor van de verkoper van luxe herenkleding. In een persbericht schrijft het bedrijf: ‘Naast ontwikkeling, design en hosting & beheer, neemt ISM ook alle operationele aspecten voor haar rekening zoals productfotografie, fulfilment en zelfs de klantenservice. The Society Shop levert letterlijk alleen de kleding aan.'
Brede dienstverlening
ISM ondersteunde eerder vergelijkbare online-initiatieven voor de kledingmerken Arrow en Turnover (waarover hier meer). Met zijn brede dienstverlening aan fashion ketens begeeft ISM eCompany zich in hetzelfde vaarwater als TNT Post, dat als ‘hoofdaannemer’ webwinkels voor WE Fashion en M&S Mode opleverde.
Voorraad
The Society Shop belooft zijn webshoppers ‘never out of stock’: als kleding niet in het centrale magazijn op voorraad is, wordt de collectie van de negentien fysieke winkels aangesproken. Als een artikel ook daar niet meer beschikbaar is, verdwijnt het van de site.
TNT post biedt de totaaloplossing aan samen met Eperium en Neckermann, is er benekd wie de onderaanneners van ISM zijn?
Johan.
Beste Johan,
Wij werken uiteraard met een aantal partners samen, waaronder DB Schenker. Mocht je meer willen weten, neem dan even contact met me op. Je kan me vinden via LinkedIn.
Groeten, Jochem (Business Unit Manager bij ISM Total ecommerce)
Beste Jochem,
Dus Schenker voert de logistieke afhandeling uit van deze webshop? Dat is interessante informatie, ik besefte niet dat deze partij deze diensten ook aanbiedt. Het lijkt erop dat steeds meer grote transporteurs de markt van de fijnmazige ecommerce fulfilment betreden, en daarbij een stap verticaal integreren van hun distributieve corebusiness vandaan. Of is schenker niet de partij die het uiteindelijke pakketje thuisbezorgt? Wat is voor jullie de reden om met een partij als deze te gaan samenwerken en niet de meer voor de hand liggende e-fulfillers?
Johan.
Beste Johan,
Schenker is inderdaad onze logistieke partner, maar zij kiezen zelf leveranciers voor de daadwerkelijke bezorging. Ik denk dat al deze bedrijven nieuwe markten betreden omdat ze hierin een oplossing zien voor de terugloop die de sector heeft meegemaakt en nog steeds meemaakt. Wij hebben om verschillende redenen gekozen voor Schenker, waaronder hun sterke netwerk in de landen om Nederland heen en hun meedenkend vermogen.
Gr. Jochem
Opvallend dat de site helemaal in het Engels is en zich toch op de Nederlandse markt lijkt te richten. Het scheelt het nodig werk bij de implementatie maar ik ben ook erg benieuwd wat het effect op de conversie is van deze keuze. In Nederland zal het nog wel meevallen maar in Duitsland en Franstalig België? Maar wellicht zit de vertaling nog in planning..
Beste Maarten,
De vertaling staat in de planning, maar meer vanuit servicepunt dan vanuit de noodzaak om de conversie te verhogen. Onze ervaringen met het aanbieden van een Engelse taal voor een fashionshop is dat dit geen probleem is. Het product spreekt voor zichzelf en het bestelproces is erg standaard en gebruiksvriendelijk. Het contact dat we hebben met consumenten leert ons dat het geen probleem is om in het Engels te communiceren.
Gr. Jochem