Zappos heeft een catalogus annex inspiratiemagazine uitgestuurd naar 750.000 Amerikaanse huishoudens. De artikelen kunnen op Zappos.com en via een gratis telefoonnummer worden besteld.
Zappos Life, zoals het drukwerk is getiteld, beslaat 48 pagina’s en schenkt behalve aan schoenen veel aandacht aan handtassen, juwelen, kleding en parfums. Zappos mikt nadrukkelijk op een plaats onder de kerstboom.
Kanalenmix
Ging het bij twee eerdere edities van Zappos Life nog om een experiment, inmiddels heeft het bedrijf het papier onderdeel gemaakt van zijn kanalenmix. Directeur brand marketing & business development Aaron Magness verklaart tegen The New York Times: ‘Verschillende mensen reageren op verschillende media.’
Twee keer zoveel
Zappos werkt voor de catalogus samen met King Fish Media. Volgens Cameron Brown, baas van de uitgeverij, besteden klanten die via de catalogus een bezoek brengen aan Zappos.com twee keer zoveel als andere bezoekers.
Thema-uitgaven
Zappos heeft plannen voor de publicatie van een volgende catalogus in de lente van 2010, aldus Magness. De online-retailer, overgenomen door Amazon en vorige week in het nieuws met interactieve video’s, overweegt ook thema-uitgaven te verspreiden. Magness: ‘Bijvoorbeeld over trouwen, in juni, of over huishoudelijke artikelen, rond Thanksgiving.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zappos krijgt postordertrekken
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.