Twinkle | Digital Commerce

Milo.com: realtime zoeken bij winkels in de buurt

2017-10-04
169130
  • 1:35

Milo.com doorzoekt het actuele aanbod van dertig retailers met fysieke vestigingen. De Amerikaanse site is deze week officieel gelanceerd, maar werd direct geconfronteerd met concurrentie van Google.

Milo.com ging twee jaar geleden live, maar bleef tot deze week in bèta. Onlangs verwelkomde het zijn miljoenste gebruiker en haalde het vier miljoen dollar aan investeringsbudget op.

Milo.com kent een heldere interface, biedt ruimte aan productreviews en de optie te rangschikken op prijs.

Actuele beschikbaarheid
Het idee achter de site is dat veel shoppers graag direct een product willen hebben, maar niet de deur uit willen gaan zonder te weten waar dat product te koop is. Door de koppeling met de voorraadsystemen van participerende retailers, krijgen gebruikers bovendien inzage in de actuele beschikbaarheid van producten. Alleen als het gewenste product onderweg naar de winkel uitverkocht raakt, vist de koper achter het net.

Google Product Search
Google ziet ook toekomst in het bieden van online-overzicht in offline-assortimenten. Dat zei VP of Engineering Vic Gundotra eerder deze week op het Google Search Event. Vanaf het eerste kwartaal van 2010 tonen de twee bovenste zoekresultaten in Product Search de dichtst bijzijnde winkels waar het product op voorraad is. Best Buy en Sears hebben al medewerking beloofd aan Google, dat recent al een aantal andere toepassingen lanceerde die de fysieke en de virtuele wereld met elkaar verbinden.

Jack Abraham, CEO van Milo.com, zegt dat hij de concurrentiestrijd met Google best aandurft en hij wijst erop dat Google wel vaker vergeefse pogingen heeft gedaan om een pionier van de troon te stoten. Zo legde Google Video het af tegen het later opgekochte YouTube.

Beslist.nl
In ons land biedt Beslist.nl inzicht in de naburige vestigingen van multichannelketens waar een product kan worden gekocht. De vergelijkingssite biedt ook de optie tot actuele voorraadkoppeling, vertelde Bart van Engeland afgelopen voorjaar aan Twinkle. 'Het is natuurlijk het ideaalplaatje, maar voor veel retailers komt dat nog te vroeg', aldus Van Engeland destijds.

Bron: Techcrunch.nl