Paazl, een bezorgapplicatie voor webwinkels, heeft gisteren een Accenture Innovation Award in de wacht gesleept. Augmented reality-toepassing Layar ging er met de hoofdprijs vandoor.
Behalve winnaar van de categorie mobile werd Layar ook winnaar van de Blauwe Tulp, de juryprijs over alle categorieën. Paazl, een nieuwe dienst van het Amsterdamse Parcelshipper, zegevierde in de categorie B2B.
Goede weg
Voor Bernard Schreiner van Parcelshipper een bewijs dat hij en zijn compagnon Ramon Keijsers op de goede weg zijn: 'De jury benadrukte dat e-commerce een groeimarkt is, waarin allerlei nieuwe aanbieders van analytics, fulfilment en online-betalen opstaan. Aan de bezorgzijde is dat anders gesteld en dus vallen wij op als innovatieve partij.'
Paazl wil een digitale brug slaan tussen consumenten, webwinkeliers en distributeurs. De klant kiest hoe, waar, wanneer en door wie zijn online-aankoop wordt bezorgd. Door de ‘Paazl bezorgmatrix’ in zijn webshop te implementeren, kan de webwinkelier de bezorgopties van participerende distributeurs direct aanbieden.
Partners
Selektvracht en DHL Servicepunt zijn de eerste partners van Paazl. Schreiner: 'We zijn bezig met de integratie van een aantal nieuwe distibuteurs. Het gaat om bekende namen, die ik echter nog niet wil noemen.'
Schreiner wil evenmin kwijt wanneer Paazl uit de bètafase stapt: 'Dat durf ik even nog niet te zeggen. Het gaat in ieder geval de goeie kant op met de pilot.'
Amber Alert en TripEss
Behalve Paazl en Layar vielen nog zeven andere bedrijven in de prijzen gisteravond. Amber Alert ging er met de enige publieksprijs vandoor. Online-reisplanner TripEss, opgezet door Twinkle-medewerker Gino Goossens, werd gelauwerd als beste webconcept.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Paazl wint Accenture Innovation Award
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.