Twinkle | Digital Commerce

Forrester: '8 procent webwinkelgroei in feestseizoen'

2017-05-27
170130
  • [nieuws]
  • 0:53

Amerikanen zullen dit eindejaarsseizoen 3,3 miljard dollar meer uitgeven in webwinkels dan vorig jaar. Vooral de grote online-retailers profiteren van die 8 procent groei, verwacht Forrester Research.

Het onderzoeksbureau begroot de online-consumentenbestedingen in november en december op 44,7 miljard dollar, tegenover 41,4 miljard dollar in 2008.

De groei, van 8 procent, wordt een stuk hoger ingeschat dan vorig jaar, toen volgens Forrester 5 procent meer werd uitgegeven online dan in 2007. Het betrof een dieptepunt in de korte geschiedenis van e-commerce.

De totale retailbestedingen in de Verenigde Staten kwamen in het vorige feestseizoen uit op 442 miljard dollar, aldus de National Retail Federation (NRF). De NRF gaat voor dit jaar uit van een krimp van 1 procent. De retailkoepel verwacht wel veel nieuwe online-kopers en gaat ervan uit dat slechts 15 procent van de Amerikaanse consumenten dit jaar niet online koopt.

Als de verwachtingen van Forrester en NRF uitkomen, overschrijdt het omzetaandeel van online dit jaar voor het eerst de 10 procent.