De Britse kortingssite Myvouchercodes.co.uk stuurt voor de Kerst een boek met geprinte kortingscodes voor tientallen webwinkels. Een kwart miljoen Britten heeft al aangegeven het boek te willen ontvangen.
Myvouchercodes.co.uk wil het boek, dat zal worden opgemaakt in dezelfde stijl als de kortingssite, in een oplage van een miljoen exemplaren gaan verspreiden.
Argos, Tesco, Amazon, Dell
Ontvangers van het boek vinden kortingscodes van online-retailers als Argos, Tesco, Amazon, Dell en House of Frasier op de mat. Myvouchercodes.co.uk biedt webwinkeliers ook de mogelijkheid advertentieruimte in te kopen.
'Twijfels weggeblazen'
Volgens Mark Pearson, managing director van de kortingssite, is de interesse van zowel online-retailers als webshoppers enorm: ‘De twijfels die we in het begin hadden - we zijn immers de eerste in onze sector die komt met een dm-initiatiaf en offline-campagne op deze schaal - zijn weggeblazen door de positieve reacties.’
Sjopze
Het initiatief van Myvouchercodes.co.uk kent geen gelijke in Nederland. TNT Post biedt webwinkeliers wel de kans te adverteren in zijn folder Sjopze, die aanslaat. Twee meer redactionele printinitiatieven van vergelijkingssites, Kieskeurig Magazine en Check, verschijnen inmiddels niet meer.
De ervaring leert dat offline naar online erg lastig is. Met http://www.AlleToppers.nl hebben we ook folders laten verspreiden, maar dat is met enorm veel online mogelijkheden minder effectief per bezoeker. Zelfs voor TNT is de vraag hoeveel bezoekers die enorme kosten oplevert en of daar geen betere alternatieven voor zijn