Twinkle | Digital Commerce

‘Veel nieuwe online-kopers in holiday shopping season’

2017-11-08
169131
  • 1:25

Een derde van de Amerikanen die vorig jaar nog geen eindejaarsinkopen deed online, verwacht dat dit jaar wel te doen. Slechts 15 procent van de Amerikanen denkt in november of december niets te zullen kopen online.

Van de mensen die eind 2008 al online kochten, denkt 79 procent dit jaar hetzelfde aantal of meer cadeaus  te zullen kopen op het web.

Dat zijn de belangrijkste conclusies uit een onderzoek van Burst Media naar het aankopende holiday shopping season, dat op 1 november begint.

Bezuinigen
De cijfers over het online-kanaal steken positief af tegen de algemen trend van bezuinigen: 63 procent van de respondenten uit het onderzoek van Burst zegt in ieder geval niet meer uit te zullen geven dan tijdens het holiday shopping season van 2008.

Eindejaarsbestedingen
Branchekoepel National Retail Federation (NRF) voorspelt dat de totale eindejaarsbestedingen dit jaar 1 procent lager liggen dan vorig jaar en uitkomen op 437,6 miljard dollar. De afname is minder sterk dan vorig jaar, toen 3,4 procent minder werd besteed dan in 2007.

Krantenkoppen
Scott Silverman, voorman van NRF-tak Shop.org, denkt dat consumenten vorig jaar onzekerder waren dan dit jaar. Op Internetretailer.com zegt hij: ‘Toen was er geen enkele indicatie dat er een eind in zicht was, omdat er iedere dag weer nieuwe krantenkoppen opdoken met slecht nieuws. We kunnen nu niet zeggen dat dat allemaal achter ons ligt, maar het voelt zeker al een stuk stabieler.’

Voorspelling
De NRF, die geen voorspelling doet over de omzet van het online-verkoopaandeel in het holiday shopping season, verwacht dat webwinkels over heel 2009 goed zijn 156,1 miljard dollar aan consumentenbestedingen, tegenover 141,3 miljard vorig jaar. Een stijging dus van ruim 10 procent.