Google biedt Nederlandse adverteerders voortaan de mogelijkheid eigen video's te promoten op YouTube. Dat kunnen ze doen door een campagne te starten in AdWords en te bieden op zoekwoorden.
De filmpjes komen, gemarkeerd als 'Promoted Video's', naast de relevante zoekresultaten te staan op YouTube. Ook kunnen ze opduiken in het Google Content network, als Adsense-gebruikers daarvoor toestemming hebben verleend.
Net als bij de gesponsorde koppelingen in de 'gewone' zoekmachine betaalt de adverteerder alleen als een gebruiker op de advertentie klikt. Bedrijven kunnen een 'call-to-action' toevoegen aan het fimplje, om kijkers naar hun site te trekken.
Volkswagen is de eerste adverteerder die binnen Nederland gebruik maakt van Promoted Video's. Ook in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Italië en Spanje is de advertentiemogelijkheid vandaag geïntroduceerd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
oogle laat bedrijven bieden op zoekwoorden in YouTube
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.