Twitter gaat content zonder vertraging openstellen voor Google en Bing. Actuele tweets, de statusupdates van Twitter-gebruikers, krijgen daardoor meer invloed op de informatie over webwinkeliers die opduikt in de zoekmachines.
Met de Twitter-deals, die gisteren naar buiten kwamen, doet zowel Google als Bing-eigenaar Micrsoft een belangrijke investering in realtime search.
Op het officiële blog van Google schrijft Marissa Mayer dat de zoekresultaten en gebruikerservaring sterk zullen profiteren van de opname van ‘up-to-the-minute data’. Als voorbeeld noemt ze het gemak waarmee in de toekomst actuele sneeuwcondities op wintersportlocaties kunnen worden ingezien, aan de hand van tweets van mensen die daar zijn.
Statusberichten op Facebook
Microsoft, dat samen met Yahoo optrekt tegen Google, belooft spam, porno en retweets uit Bing te weren. Voor de Twitter-zoekresultaten, die mede afhangen van het aantal volgers dat een twitteraar heeft, is al een speciale bètapagina gecreërd.
Microsoft maakte gister ook bekend dat het publieke statusberichten op Facebook gaat tonen in zijn zoekresultaten. Daarmee, concludeert Webwereld.nl, troeft Bing concurrent Google af in realtime search: ‘Google loopt achter.’
Democratischer
Behalve actueler worden Google en Bing door de investeringen in realtime search ook democratischer; De updates die mensen de wereld in sturen, bijvoorbeeld over producten die ze hebben gekocht, worden direct meegenomen in de zoekresultaten. User generated content gaat zo een grotere stempel drukken op de informatie die boven komt drijven als mensen zoeken op een retailer of merk.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google en Bing democratischer door opname tweets
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.