Bol.com, dat in tien dagen vijftienhonderd e-readers van Sony verkocht, vindt dat digitaal lezen nu al is doorgebroken in Nederland. Angelique Wouters van Selexyz gaat uit van een digitaal marktaandeel van vijf procent in 2014.
Dat zegt Wouters in Adformatie, waarbij ze aantekent dat de penetratie van e-readers in sommige segmenten sneller zal gaan. Bij studenten gaat het volgens haar 'misschien wel naar de 70 procent'.
Tweeduizend titels
In een gister verschenen persbericht roept Bol.com dat de verkoop van vijftienhonderd e-readers en tweeduizend e-books ‘de stoutste verwachtingen heeft overtroffen’. Twee weken geleden maakte de online-mediawinkel de details bekend van een deal met Sony, dat twee verschillende e-readers verkoopt via Bol.com. Het digitale boekenaanbod bestond bij aanvang uit zo’n tweeduizend Nederlandstalige titels en zal steeds worden uitgebreid.
Tienduizenden Nederlanders
Directeur Daniel Ropers laat weten dat Bol.com de verwachtingen inmiddels ‘drastisch’ heeft bijgesteld: ‘We houden er nu rekening mee dat tienduizenden Nederlanders de voordelen van digitaal lezen het komende jaar willen gaan ervaren. Om het grote publiek tegemoet te komen, ligt onze focus de komende tijd vooral op de nieuw te verschijnen boektitels en bestsellers.’
Winkels naar het web
Om serieus te kunnen concurreren met Bol.com gaat Selexyz de sfeer van de fysieke winkels naar het web brengen, laat Wouters doorschemeren in Adformatie. Hoe dat precies vorm gaat krijgen, wil de Chief Digital Officer niet kwijt. Het ligt in de rede dat medewerkers van Selexyz de boekhandelsketen ook online een gezicht gaan geven.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wouters: 'Aandeel e-books 5 procent in 2014'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.