Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, verwacht dat de Nederlandse thuiswinkelbranche dit jaar met 20 tot 25 procent zal groeien. ‘Bij de producten verwacht ik hogere groeicijfers dan bij de diensten.’
Jongen baseert zijn voorspelling op geluiden uit de branche, die vorig jaar groeide met 24 procent tot 4,85 miljard euro.
Grens
Als het meezit kan dit jaar hetzelfde groeicijfer worden genoteerd, waarmee de grens van 6 miljard euro net wordt overschreden. Dat is de omzet die Frank Sibbel van onderzoeksbureau Blauw Research voorspelde bij de presentatie van de Thuiswinkel Markt Monitor over 2008.
Tweede halfjaar beter
Jongen verwacht dat de groei in de tweede helft van dit jaar sterker zal zijn dan in de eerste: ‘Ik denk dat het percentage over de eerste helft uitkomt rond de 20 procent en in de tweede rond de 25. Maar pin me er niet op vast: het kan een paar procenten minder of meer zijn.'
Het zal ermee te maken hebben dat de economische crisis in de tweede helft van vorig jaar wel, maar in de eerste nog geen invloed uitoefende op de bestedingen.
Niet immuun
Jongen denkt dat online-productverkoop dit jaar sterker groeit dan de online-verkoop van diensten. Over de hele linie doet de branche het naar zijn zeggen ‘heel goed, al zijn we niet immuun voor de crisis’.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wijnand Jongen: '6 miljard euro komt in beeld'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.