Twinkle | Digital Commerce

Minder Amerikanen doen schoolaankopen online

2017-05-27
169129
  • [nieuws]
  • 1:20

Het aantal Amerikaanse ouders dat schoolspullen zegt aan te schaffen op internet neemt af. Fysieke discount stores zijn met afstand het populairst als kanaal voor back-to-school shopping.

Dat blijkt uit een recent onderzoek dat deNational Retail Federation(NRF) liet uitvoeren door BIGresearch.

Ouders van kinderen in de leeftijd tussen 6 en 17 jaar zoeken in deze recessietijd en masse fysieke discounters op om inkopen te doen voor hun kroost: liefst 74,5 procent zegt er dit jaar iets te zullen kopen, terwijl maar 54,4 procent inkopen doet in gewone department stores.

Back-to-school_NRF

Van de responderende ouders verwacht 22,2 procent een aankoop online te zullen doen, tegenover 24,8 procent vorig jaar. EMarketer, dat publiceertover het onderzoek van de NRF, refereert aanandere onderzoeken van Forrester, Deloitte en OfficeMax. Daaruit zou blijken dat het internettoch belangrijker wordt in back-to-school shopping; Eentoenemend aantal ouders, ook zij die offline kopen, orinteert zich online.

Voor de NRF vroeg BIGresearch ookwelke invloed de stand van de economieheeft op het back-to-school winkelgedrag. Meer dan een kwart van de ouders zei vaker hetinternet op te gaanom prijzen te vergelijken.

Back-to-school_recessie

De populariteit van fysieke discounters groeit met de recessie mee en gaat ten koste van online-verkopen, bleekonlangs ook al uit Brits onderzoek. Verdict Research becijferde dat minder bedeelde Britten webwinkels de rug toekeren en hun heil vaker zoeken in budget stores.

Dat neemt volgens het bureau niet weg dat zij uiteindelijk meer zullen gaan besteden in webwinkels. Uit het onderzoeksrapport van begin juni: 'Het online-kanaalzal aantrekkelijker worden voor recession-hit shoppers als ze op termijn weer big-ticket items gaan kopen. Er zou wel eens een mini-boom kunnen onstaan van uitgestelde aankopen.