Bij Thuiswinkel.org komen sinds gisteren veel klachten binnen over Ediscount-store.com. De site voert het Thuiswinkel Waarborg, maar is geen lid van de brancheorganisatie.
Behalve het Thuiswinkel Waarborg voert Ediscount-store.com ook logo's van VeriSign en McAfee.
Fake
Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: 'Deze webwinkel is niet bij ons aangesloten. De doorlinkpagina met onze verklaring is dus fake. Ik heb inmiddels contact gehad met McAfee, maar ook die zijn niet bekend met deze partij.'
Volgens Jongen regent het klachten over E-discountstore.com, dat zich onder andere op Marktplaats.nl en Speurders manifesteert.
Ediscount-store.com was niet telefonisch bereikbaar.
Zoiets zou toch zo plat te krijgen moeten zijn?.
Raar dat ze niet zijn aangesloten bij thuiswinkel waarborg, ik ken het bedrijf al 3 weken en heb er veel zaken mee gedaan, alle geplaatste bestellingen heb ik keurig ontvangen. Ik heb zelf de bedrijfsleider van dat bedrijf aan het telefoon gehad, die vertelde me dat ze alle procudures zijn doorlopen bij thuiswinkel.org dat ze er binnenkort ook bij zullen staan. De prijzen zijn inderdaad zeer gunstig. Een aanrader vind ik!
Nou, nou, interessant allemaal maar ik heb mijn bestelling ontvangen dus verder heb ik geen problemen met ze.
Waarom zou zoiets plat moeten? :P Je wilt voor eigen rechter spelen en neemt door de reactie van het keurmerk direct je besluit om bommen te gaan gooien?
Ik kan geen KvKnr ontdekken op hun website, geen Algemene Voorwaarden, geen privacy beleid, geen kvknr in het handeldregister gevonden, ze zijn ook gevestigd in andere landen volgens de website maar daar zijn geen links naar toe. Persoonlijk gezegd een incomplete website die een kritische koper gesteld op enige zekerheid niet snel zal binnenhalen. En begrijp ik nou goed dat de garantie in zijn totaliteit maar 14 dagen duurt voor welk product dan ook?
Wel vreemd dat ze een Verisign logo voeren, terwijl er geel SSL certificaat te vinden is van Verisign. Dat is geen zuivere koffie.
De positieve reacties die je her en der op sites leest zijn ook nonsens. (zie bijv. gathering.tweakers.net)
Allemaal van posters die net een half uur geregistreerd zijn. Niks bestellen dus.
Tja Wijnand, waterdicht systeem dat waarborg logootje van Thuiswinkel :-) De enige 'waarborg' die consumenten online hebben is betalen met creditcard of paypal, zodat ze een chargeback kunnen laten uitvoeren. Alleen iDEAL of vooruitbetaling & een onbekende winkel = niet doen.
Naar aanleiding van verschillende klachten, waaronder ook 'Thuiswinkel Waarborg' hebben wij als provider van deze site de pagina per direct uit te lucht gehaald. Mijnhostingpartner.nl distantieert zich van malafide praktijken en wil daar ook absoluut niet mee geassocieerd worden.
mijnhostingpartner.nl
Dat is als hostingprovider wel heel erg voor eigen rechter spelen. Wie zegt jou dat de Thuiswinkel organisatie gelijk heeft? Natuurlijk denk ik ook niet dat zo'n organisatie snel zou liegen, maar is dit niet iets voor de juridische weg en niet iets om als hostingprovider vanwege geruchten die je zelf uit derde hand hebt, te bepalen? Als webwinkel wordt je zo wel redelijk vogelvrij!
Na al die verhalen ben ik vrijdag langs het pand in delft gegaan. Dit staat te huur (Ooms Makelaars b.v.) en was nog helemaal leeg. Het is dus in ieder geval geen goed adres. En het telefoonnummer heeft ook geen goed netnummer.
helaas heb ik zaterdag via marktplaats een bestelling gedaan en ook keurig betaald. ik heb daarna niks meer van ze gehoord. daarna wou ik dus eventjes op de website dingen nakijken. blijkt die ineens uit de lucht gehaald! wat moet ik nou doen? ik heb betaald, en niks ontvangen. kan ik mijn geld nog terug krijgen? moet ik een aanklacht doen?
nee mijn ervaring is dus negatief!
Mat: door die actie van de hostingprovider lijken jouw juridische mogelijkheden doorkruist te zijn. De shop kan nu immers alles op overmacht gooien. En niet onterecht likt me.
In het persartikel van Thuiswinkel.org (geen persoonlijke blog!) stelt Thuiswinkel.org dat zij een dispuut heeft met deze shop. Ik zou zeggen: vecht dat niet publiekelijk uit. Schrijf een brief naar de shop, dagvaard ze, maar hang het niet aan de grote klok. Idem McAfee. Thuiswinkel.org heeft namelijk een redelijk groot eigenbelang, is zelf teveel partij om tegen Nederland te zeggen: die shop daar, niet kopen. Verder zegt het persbericht / nieuwsartikel dat het klachten regent. Welke dan? Ik ben niet tegen het aanpakken van foute shops. Maar of Thuiswinkel.org de juiste instantie is? Ik meen van niet. En of dat met ongefundeerde, althans voor mij niet openbare stemmingmakerij moet (volksgericht) is helemaal de vraag. Want wie is dan de volgende?
Beste bezoekers klanten omdat wij als webwinkel zonder toestemming een logo hebben geplaats terwijl we de procedure hebben doorlopen en eigenlijk moesten wachten zijn we zomaar uit de lucht gehaald zonder te vragen naar ons nu kunnen we onze orders niet uitvoeren al ons klantgegevens zijn met de website uit de lucht gehaald http://www.mijnhostingpartner.nl is de verantwoordelijke dus ik verzoek een ieder hierbij om niet in zee te gaan met http://www.mijnhostingpartner.nl. ik verzoek alle klanten die hebben besteld middels deze mail uw bestelgegevens te zenden aan fr.44@hotmail.com zodat we uw bestelling alsnog kunnen uitvoeren het spijt ons ten ergste dat door een kanker host al onze klanten ons niet meer vertrouwen Ediscount-store sales team
Kijk, dat is een vertrouwenwekkend commentaar van ediscount!
Beste bezoekers,
Wij (http://www.mijnhostingpartner.nl) hebben vanuit 'Thuiswinkel.org' doorgekregen dat het betreffende bedrijf ten onrechte het keurmerk heeft gevoerd van 'thuiswinkel.org'. Deze instantie heeft verder verschrikkelijk veel klachten gekregen van mensen die iets hadden besteld bij deze webshop, vooraf betaald hadden en vervolgens nooit iets geleverd kregen. Op basis hiervan hebben we de juistheid van de gegevens gecontroleerd en deze bleken niet te kloppen. We hebben ediscount-store verzocht om juiste gegevens aan te leveren maar zij zijn hier tot dusver in gebreke gebleven. Omdat ediscount-store de algemene voorwaarden van mijnhostingpartner.nl niet naleeft hebben we besloten om de site uit de lucht te halen. Voor iedereen die gedupeerd is verzoeken we contact op te nemen met 'thuiswinkel.org'. Mochten er verder nog vragen zijn kunt u deze altijd stellen via helpdesk@mijnhostingpartner.nl
Helpdesk Mijnhostingpartner.nl
Beste Mijnhostingpartner.nl: malafide bedrijven moeten aangepakt kunnen worden. Hebben we daar instanties voor? Jawel, de gedupeerde kan aangifte doen. Men kan naar de consumentenautoriteit en zo zijn er nog een paar mogelijkheden. Maar nu speel jij rechtertje op grond van 'ik heb van die en die gehoord dat ...' Ga jij straks ook een webshop afsluiten als je van een cafe hoort dat ze daar nog een rekening hebben openstaan? Ik vind dit hele gedoe maar niks, zo hoort het niet. Niet goed voor de markt.
Beste Martin,
Ik snap je verhaal helemaal niet. Heb je het stukje eronder wel goed gelezen? De website is afgesloten omdat ze niet conform de algemene voorwaarden van mijnhostingpartner.nl gebruik maken van de diensten die we verlenen. Het voorbeeld dat je aangeeft is dus ook totaal niet van toepassing. Als een cafe eigenaar bij ons een website heeft lopen, maar hij heeft netjes voldaan aan de algemene voorwaarden gaan wij hem echt niet afsluiten omdat er ergens nog een rekening openstaat. Dus, als zijn adres klopt, zij een kopie van de uittreksel van de kamer van koophandel kunnen overleggen en aan hun betalingsverplichting hebben voldaan hebben wij in principe geen reden om zijn site uit de lucht te halen. Het is dus hier geen kwestie van 'hearsay', maar een kwestie van een zakelijke overeenkomst die door een van de partijen niet nagekomen kan worden en wat als resultaat heeft dat de site uit de lucht gehaald is. Ik denk dat je het volgende voorbeeld moet aanhouden: Als jij een auto wil huren/leasen moet je ook je (echte) naam en adres opgeven, een kopie van je rijbewijs overleggen en/of een uittreksel van de kvk meenemen. Als vervolgens blijkt dat je naam niet klopt, het adres niet juist is, je rijbewijs verlopen is en het uittreksel van de kvk uiteindelijk niet overlegd kan worden, ben je dan niet met me eens dat het autoverhuur bedrijf het recht heeft om die auto terug te halen cq niet te verhuren?
Hopelijk hebben we het nu nog wat duidelijker gemaakt.
Met vriendelijke groet, Mijnhostingpartner.nl
heeft iemand naar politie gegaan en ook naar ing bank gegaan?wat zegt de politie en ingbank? reactie aub
beste vurguner, naar de ing bank bellen of je eigen bank heeft geen zin. Alleen bij automatische incasso kun je binnen 30 dagen het geld terugvorderen.Wanneer je zelf het geld overmaakt ben je het kwijt en is er wettelijk geen regel voor. Neem contact op met onderstaand hotmail adres van ediscount en dan wordt als nog je bestelling geleverd.
Geachte Ediscount Sales team,
Bedankt voor onderstaande oproep aan alle klanten die op hun bestelling zitten te wachten. Na uw reactie heb ik een mail gestuurd naar fr.44@hotmail.com met mijn bestelling die ik per mail van ediscount heb ontvangen.
Hiermee ga ik en alle andere klanten ervan uit dat ze als nog hun spullen ontvangen binnen enkele weken.
Krijgt de klant geen reactie binnen bijvoorbeeld een week lijkt het mij logisch dat er op zijn minst aangifte gedaan wordt bij de politie en niet te vergeten Rechtsbijstand die goed speurwerk kunnen verrichten. Ik hoop dat het laatste niet nodig zal zijn.
Na ontvangst van mijn bestellingen zal ik een positief bericht schrijven op deze site om als nog iets terug te doen. mvg, benni.
beste benni en ook andere mensen ik heb op die mail adres een paar mail gestuurd maar ik heb geen reactie gekrijgen helaas. ik ben politie gewijs ing bank gewijs en ook mijn eigen bank gewijs ze kunnen niks te doen . alleen politie zegt als we die man of mannen pakken dan hoor je wat van ons dat is alles. rekening nummer is een particuleer rekening dus ing kan ook niks te doen als jullie niews hebben schrijven jullie ook maar
heeft iemand zijn bestelling gekrijgen?