De Engelse online retailer The Hut start met fysieke winkels. Op zichzelf is dat natuurlijk niet zo spannend. We hebben het immers Coolblue in Nederland zien doen.
Toch is hier iets grappigs aan de hand. Enerzijds omdat The Hut een strategie heeft waarbij ze merknamen van slecht lopende traditionele retailers koopt (bijv. Zavvi) en vervolgens onder die merknaam online gaat verkopen. De Zavvi-winkels in de straat zijn verdwenen, maar de online-winkel onder de hoede van The Hut doet het erg goed. Het Britse publiek kende de naam natuurlijk nog.
Anderzijds is het initiatief om fysieke winkels te starten interessant omdat The Hut er zelfbedieningswinkels zonder personeel van gaat maken. Net zoals in een webshop waar relatief weinig personeel bij betrokken is (natuurlijk voor de marketing en de fulfilment wel!), zullen klanten zelf hun spullen zoeken en afrekenen met een kaart. In de winkel wordt er gebruik gemaakt van Touchscreens. Wat Tango met benzinestations doet, doet The Hut dus met spelletjes, dvd's etc. Of The Hut haar eigen of de overgenomen naam Zavvi gaat gebruiken is volgens Elsevier Retail nog niet bekend.
Zal dit een succes worden? Is dit wellicht een idee voor Nederlandse webwinkels die offline willen? Zou jij een boek kopen uit een bol.com automaat? Ik ben benieuwd naar de discussie!
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online lessen voor offline-retail
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.