Sociale media. Er is geen begrip in de branche dat in de eerste maanden van 2009 vaker over de tong ging. Of het moet Twitter zijn, maar dat is op zichzelf natuurlijk ook een sociaal medium. Temidden van het rumoer zette blogger Chris Lake tien manieren op een rij waarmee het effect van sociale media kan worden gemeten.
De hoofdredacteur van Econsultancy.com gaat in zijn opsomming niet uit van individuele sociale media-campagnes. Hij kiest voor het perspectief van een bedrijf dat:
A) geld spendeert aan sociale media;
B) sociale media gedurende een periode blijft inzetten;
C) Er een geïntegreerde sociale-mediastrategie op nahoudt.
u kunt het artikel van Chris Lake hier lezen.
Social Media Congres
Ook in ons land dringt zich de vraag op welk effect sociale media kunnen sorteren en hoe deze meetbaar zijn te maken. Op het recente Social Media Congres (zie hier een sfeerimpresssie in video) benoemde Joost de Valk van OrangeValley vijf social media metrics.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
10 manieren om het succes van sociale media te meten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.