Twinkle | Digital Commerce

UPS en USPS zetten samen retourdienst op

2017-05-27
171130
  • 0:57

Samen met vervoerder UPS experimenteert het Amerikaanse postbedrijf United States Postal Service (USPS) met een retourservice. Pakjes die terug mogen naar een webwinkelier kunnen thuis worden opgepikt.

Het programma met de naam UPS Returns Flexible Access zal volgens de bedrijven ongeveer vijf maanden de tijd krijgen om zich te bewijzen. Pas daarna wordt een beslissing genomen over de voortzetting van de dienst en de geprefereerde tariefstructuur.

Twee barcodes
Webshoppers die iets kopen bij een van de participerende online-retailers krijgen bij ieder pakketje een retourlabel geleverd met barcodes voor zowel UPS als de kwakkelende, centraal aangestuurde USPS. Ze kunnen de terug te sturen pakjes afleveren bij filialen en drop boxes van beide bedrijven, maar ook thuis laten oppikken. UPS zorgt voor de verdere afhandeling.

Minpunt
Ter gelegenheid van de lancering van UPS Returns Flexible Access hebben de initiatiefnemers een onderzoek laten verrichten door Forrester Research. Daaruit zou blijken dat 55,2 procent van de Amerikaanse consumenten problemen met retouren en bijbehorende kosten noemt als minpunt van online-shopping. Alleen verzendkosten werden door nog meer Amerikanen (79,8 procent) als probleem gekwalificeerd.

Bron: Internetretailer.com