Net als fysieke winkels behoeven ook webshops periodiek onderhoud aan de buitenkant. Het spreekt voor zich dat u eerst even nagaat waar u op moet letten voor u uw webwinkel van een nieuwe lik verf voorziet. Op Ecommerce-guide.com schreef Helen Bradley een artikel over de do's en dont's bij een makeover. Ze noemt er vijf.
Hieronder vindt u de vijf belangrijkste vuistregels die Bradley definieert. Ze zijn voorzien van een enkele tip.
1. Maak de fouten die u én anderen eerder maakten niet opnieuw;
Spendeer eens een dag aan het bekijken van de website van uw grootste concurrent. Wat krijgen bezoekers voorgeschoteld? Welke barrières worden opgeworpen?
2. Maak een plan;
'When you fail to plan, you plan to fail', zegt men in Amerika. Ga daarom gestructureerd te werk en noteer wat u allemaal wilt meenemen in uw make-over.
3. Verspil geen geld;
In plaats van uw geld te besteden aan een flitsende Flash-intro, heeft u wellicht meer baat bij extra budget voor zoekmachinemarketing.
4. Frustreer bestaande klanten niet;
Houd hen daarom op de hoogte van alle ontwikkelingen en overweeg hun hulp in te roepen.
5. Trek voordeel uw veranderingsproces;
Grijp de make-over aan om bestaande klanten op de verbeteringen te wijzen en nieuwe over de streep te trekken.
Het volledige artikel van Helen Bradley kunt u hier lezen.
Zeker een cursus "open deuren intrappen" gevolgd..?