Twinkle | Digital Commerce

UK: tien procent meer online kerstinkopen

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:07

Deloitte_ChristmaDe online retailverkopen in Groot-Brittannië zullen in deze kerstperiode tien procent hoger liggen dan vorig jaar. Regelmatige webshoppers besteden gemiddeld meer dan andere consumenten.

Dat stelt Deloitte in zijn Christmas Retail Survey 2008. De totale online retailverkopen komen naar verwachting van het adviesbureau uit op 4,7 miljard pond, tegenover 4,2 miljard pond vorig jaar.

Hogere bedragen
Dit is niet te danken aan de groei van het aantal webshoppers, maar wel aan de hogere bedragen die ze besteden online: 'Hoewel uit ons onderzoek blijkt dat het totale aantal consumenten dat het internet voor de kerstinkopen gebruikt stabiel is, blijkt dat deze mensen het internet vaker gebruiken en meer online besteden dan ooit tevoren', aldus retail consultant Ian Geddis van Deloitte.

Uit het onderzoek blijkt verder dat Britten die het merendeel van de kerstinkopen online doen, in totaal beduidend meer uitgeven dan de gemiddelde Britse consument: 733 pond tegenover 655 pond.

81 procent retailers heeft webwinkel
Van alle Britse retailers met fysieke winkels houdt inmiddels 81 procent ook een webwinkel in de lucht. Vorig jaar was dat nog 71 procent en in 2006 nog slechts 51 procent. Toch geeft 56 procent van de respondenten uit het onderzoek aan dat online sales tekent voor minder dan 10 procent van alle verkoop. 22 procent van de multichannel retailers verkoopt meer dan een kwart online.

Bron: Theretailbulletin.com