Twinkle | Digital Commerce

IBood viert nieuw platform met jagersactie

2017-05-26
170130
  • 1:05

Webwinkel iBood, dat steeds één product tegen korting aanbiedt tot de voorraad strekt, laat de verkopen elkaar tijdens de 'iBood Hunt' direct opvolgen. Normaal gesproken wisselt het aanbod per dag.

Volgens Joran Prinssen, oprichter en CEO van iBood, staan 'vele duizenden producten' klaar om in het begin van het jaar te worden verzonden naar klanten: 'Normaal gesproken zitten we al zo'n 40 procent onder de prijs van de goedkoopste online-aanbieder van een product, maar binnenkort rammen we de artikelen tegen nog scherpere prijzen weg. Dat doen we altijd in samenspraak met fabrikanten. Wij zijn niet te vergelijken met standaard opkopers.'

Nieuw platform
Met iBood Hunt wordt de lancering van een nieuw softwareplatform gevierd, dat het bedrijf de capaciteit biedt om zijn groeitempo vol te houden. Prinssen: 'IBood is dit jaar met 300 procent gegroeid. De fundering die we hadden was niet sterk genoeg meer om de groei te kunnen dragen. Met vijftien man hebben we bijna een jaar lang gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuw platform, waarop de site nu een week of twee draait.'

Actief in 19 landen
Het Amsterdamse iBood is inmiddels actief in 19 landen. Vorig jaar werd de omzet verzesvoudigd ten opzichte van die in 2006. Afgelopen augustus kam iBood als beste uit een test van het Duitse magazine Compterbild.