Twinkle | Digital Commerce

Amerikaanse webwinkeliers in de min

2017-05-26
170137
  • [nieuws]
  • 0:57

Hoewel Amerika's grootste webwinkel Amazon.com vol trots wereldkundig maakte dat het de beste kerstperiode ooit achter de rug heeft, is het bij een hoop online retailers in de VS stukken slechter gesteld. De verkopen tussen 1 november en Kerstavond namen met 2 procent af.

Dat meldt de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal. De daling van de online-uitgaven in vergelijking met vorig jaar was minder sterk dan de daling van de winkelbestedingen als geheel; het verlies dat de Amerikaanse retail overall boekte in het holiday season wordt geraamd op 5,5 tot 8 procent.

Gevestigde namen
Het aandeel van e-commerce in de Amerikaanse retail is dus opnieuw groter geworden, maar The Wall Street Journal merkt daarbij op dat vooral gevestigde namen als Amazon.com, Apple en Wal-Mart daarvoor hebben gezorgd.

Kortingen
Verder tekent de krant aan dat online retailers in Amerika rijkelijk met kortingen hebben gestrooid om de klant tot aankoop te bewegen. Het is niet voorzienbaar dat ze hun artikelen tegen dergelijk lage prijzen blijven aanbieden.