Twinkle | Digital Commerce

Cheaptickets.nl beste groeibedrijf van het land

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:09

Cheaptickets.nl heeft de High Growth Award 2008 in de wacht gesleept, een prijs voor het beste groeibedrijf Nederland.

De online ticketaanbieder noteerde in de afgelopen drie jaar een kwalitatieve omzetgroei van 211 procent. Behalve op de omzetgroei beoordeelde een jury van financieel specialisten de honderd doorgelichte bedrijven ook op zes andere criteria: absolute groei, groei als onderdeel van de strategie, financiële gezondheid, het profiel van de ondernemer, diens toekomstperspectief en de voorbeeldfunctie die van hem uitgaat.

Porth4Growth

Voor ieder van de zes criteria waren vijf punten te vergaren. Cheaptickets.nl scoorde 28,5 van de maximaal haalbare 30 punten. Samen met de omzetgroei gaf dat reden tot de toekenning van de High Growth Award. De prijs is een initiatief van Porth4Growth, een platform voor groeibedrijven.

Indrukwekkend

Cheaptickets.nl baart al enige tijd opzien met zijn indrukwekkende groei. Met een omzet van 80 miljoen over 2007 bezet het bedrijf de veertiende plek in de Twinkle100. De ticketaanbieder bleek ook al de snelste stijger in de onlangs door Reisrevue gepubliceerde Travel Top 50. De omzet over 2008 komt naar verwachting rond de 150 miljoen euro uit.

Marketing centraal

Bij Cheaptickets.nl staat marketing - offline en online - centraal, blijkt onder meer uit een interview dat Twinkle eerder dit jaar had met commercieel manager Björn de Jager. Verder slaat Cheaptickets.nl de vleugels uit naar andere landen en lanceert het met enige regelmaat innovatie toepassingen, zoals en energielabel.

Twinkle's Mysteryshopper bracht dit voorjaar een bezoek aan Cheaptickets.nl. Zijn bevinden kunt uhier lezen.