Twinkle | Digital Commerce

Sixty Group zet grote stappen online

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:07

Jeansmerk Energie heeft een virtuele flagship store geopend waarin de volledige collectie wordt aangeboden. Het mannenlabel is onderdeel van de Italiaanse Sixty Group, dat eerder een webshop opende voor Miss Sixty.

Met zevenduizend fysieke verkooppunten in een kleine honderd landen (Wikipedia) is de Sixty Group een grote speler in de internationale kledingbranche. Tijdens de New York Fashion Week begin september opende het concern de deuren van 'de eerste en grootste flagship store' voor damesmerk Miss Sixty. Het vlaggenschip van het merk staat niet in een winkelstraat, maar is online te bezoeken via Misssixty.com.

Yoox Services
In navolging van 'zusje' Miss Sixty heeft nu ook Energie zijn online flagship store, waarin het gehele assortiment wordt aangeboden: Energie.it. Beide webwinkels zijn opgetuigd met behulp van Yoox Services, dat onder andere zorg draagt voor de technische ontwikkeling, interface design, logistiek, customer care en online marketing.

'Raam naar de wereld'
Medeoprichter en creatief directeur Wichy Hassan van de Sixty Group is in een persverklaring vol lof over het nieuwe verkoopkanaal van het concern: 'Met de ervaring van Miss Sixty nog vers in het geheugen, zijn we trots het web weer nieuwe energie te geven, met de officiele opening van onze eerste virtuele flagship store die geheel is gericht op mannen. Online aanwezigheid betekent dat je een raam naar de wereld opent en ieder type obstakel kunt neerslaan.'