Gevraagd naar de meest veelbelovende webtechnologie om de betrokkenheid van klanten te vergroten, noemen e-tailers behavior tracking het vaakst.
Dat blijkt uit onderzoek van Retail Systems Research (RSR), waarover Emarketer.com publiceert. Het in kaart brengen van het winkelgedrag van individuele klanten heeft een groter positief effect op de betrokkenheid dan welke andere tool ook, oordelen zowel goed scorende (met een jaarlijkse omzetgroei van meer dan 3 procent) als minder goed scorende (minder dan 3 procent jaarlijkse omzetgroei) webwinkeliers wereldwijd. Zie de tabel hieronder.
De laatstgenoemde, minder succesvolle groep is het positiefst: daarvan noemde 100 procent behavior tracking veelbelovend, tegenover 77 procent van eerstgenoemde groep. De sneller groeiende webwinkeliers zijn weer positiever over de mogelijkheden die video biedt, in de vorm van reviews en productdemonstraties (62 procent versus 40 procent). Ook verwachten zij relatief meer toekomstig profijt van driedimensionale toepassingen, virtuele tours, avatars en simulaties.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Volgen klantgedrag bevordert betrokkenheid meest'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.