Twinkle | Digital Commerce

Kijkje in de keuken bij ... Toppy

2025-05-22
1000562
  • [interview]
  • 2:59

In Kijkje in de keuken vertellen e-commerce ondernemers over hun werkplek. Waar zijn ze trots op? Hoe wordt er bij hen gewerkt en, niet onbelangrijk, hoe ziet de werkplek* eruit? Deze keer: Pleun van den Biggelaar, Brand Marketeer bij Toppy.

Is jouw ideale werkplek hybride, thuis of fysiek? En waarom?

Doe mij maar op locatie. Gewoon samen op kantoor – snel een vraag erin slingeren, een goed idee op de gang droppen, of even meeluisteren met wat er speelt. Dat werkt gewoon het lekkerst. Maar heel eerlijk? Eén dag in de week thuis (lees: koffietentje met veel geroezemoes) is ook niet verkeerd. Beetje afwisseling breekt lekker de week.

Onze ‘baas’ (die het woord ‘baas’ trouwens haat) plaagt dan wel eens dat ik vast om 15:00 al aan de rosé zit op een zonnig terras. Maar nee hoor, in werkelijkheid voel ik me thuis juist schuldig als ik niet aan het werk ben. Terwijl ik op kantoor gerust uitgebreid ‘het leven’ bespreek zonder schuldgevoel.

Omschrijving van de werkplek

Bij Toppy zitten we met z’n allen onder één dak: van klantenservice tot logistiek, van marketing tot development. Handig, want je kunt altijd even iemand aan z’n hoodie trekken als je iets nodig hebt. Is het Pinterest-proof en keurig opgeruimd? Nee. Is het Toppy en een beetje chaos? Ja.

Bij Toppy is ons motto: Leuke dingen doen. Dat begint bij werk waar je écht plezier in hebt. Iedere dag doen we wat we leuk vinden – samen met collega’s die meer zijn dan dat. Want we organiseren volop leuke activiteiten in én buiten werktijd, waardoor collega’s vrienden worden.

En werken met vrienden? Dat is niet alleen gezelliger, je zet ook net dat stapje extra voor elkaar. Hulp vragen gaat makkelijker, en successen worden samen goed gevierd. Die succes en feest momenten zie je door het hele kantoor.

Waar ben je trots op in jouw werkplek?

Ik ben trots dat Toppy zo’n plek is waar je wil zijn, niet waar je moet zijn. Je kunt hier gewoon jezelf zijn. Of je nou op je sokken, je klompen of je pumps komt aanwandelen, alles is goed. (en ja, alle 3 de schoeisels komen voor bij ons.)

Verder vind ik onze vergaderruimtes leuk. Zelf gebouwd door onze HR-held Daan en aangekleed door Wouter, onze brandmanager. Elke ruimte heeft z’n eigen sausje. De gele is mijn favoriet – daar zijn de creatieve meetings. Wat we ook zelf gebouwd hebben… onze nieuwe showroom. Met het hele team, mét binnenzwembad en dat in 2(!!) weken. Dat doen maar weinig bedrijven denk ik. Wij wel. Trots op.

En last but not least, is onze buitenruimte Toppy. Als de zon schijnt en het bij Toppy vanzelfsprekend druk is, is dit de plek waar collega’s samen komen. Vorig jaar hadden we hier een beachvolleybalveld gemaakt zodat je even kon spelen in de pauze. Nu staat er een opzetzwembad. In de winter deden we hier onze nieuwjaarsduik en de rest van het jaar leiden we hier onze productexperts op. Want als je goed wil adviseren over zwembaden, moet je er wel verstand van hebben.

Wat ontbreekt er nog?

Een permanente feesttent. Een taxiservice die je oppikt na de vrijmibo. En een professioneel inbouwzwembad met een groenstrook eromheen en werkplekken waar je midden in juli gewoon buiten (productief) kunt werken én je scherm kunt blijven zien.

Maak de zin af: over 5 jaar is mijn werkplek …

Bovenstaande toegevoegd – en uitgebreid met een prachtige showroom of misschien zelfs een volwaardig experience center, op dezelfde locatie als ons kantoor, de klantenservice en logistiek. Samen met onze klanten maakt dat het plaatje compleet.

Maar het allerbelangrijkste… Ik hoop dat er over 5 jaar nog steeds dezelfde Toppers rondwandelen. Want zij maken Toppy. De rest is decor.