Onder leiding van de afgelopen zomer gestartte e-commerce manager Astrid Hoge begint Kruidvat met het stroomlijnen van zijn digitale winkelaanbod. Er moet één overzichtelijke webwinkel komen.
Net als in de fysieke vestigingen biedt Kruidvat online een grote variëteit aan producten en aan. De drogisterijketen gebruikt zijn merk ook voor de verkoop van diensten die anderen als white label aanbieden. Zo worden op Kruidvatdagjeuit.nl tripjes aangeboden in samenwerking met Mr. Ticket en is de Foreign Media Group de leverancier achter Kruidvatentertainmentshop.nl. Kruidvat is aangesloten bij het Centraal Boekhuis en probeert sinds een halfjaar Bol.com serieus te beconcurreren.
Centrale digitale entree
E-commerce manager Astrid Hoge werkt aan een centrale digitale entree voor Kruidvat. 'Nu zijn we meer een winkelstraat online, met achttien verschillende winkelpuien', zegt ze tegen Emerce. Mijn ambitie is om daar meer eenheid in te brengen, zodat het één grote overzichtelijke winkel wordt.'
Hoge wil zowel de diepte als de breedte van Kruidvat's assortiment transparant maken: 'Producten moeten beter zichtbaar worden op de site. We werken aan functionaliteit om producten beter vindbaar te maken.'
Nooit een bed
Hoewel Kruidvat veel branchevreemde producten verkoopt, zal het niet direct gaan concurreren met Wehkamp.nl. Hoge: 'Nee. Wehkamp is echt een online warenhuis. We zullen nooit een bed verkopen. Wij zijn een drogisterijketen en online blijven we in lijn met onze bricks.'
Bron: Emerce
Twinkle's mysteryshopper bracht onlangs een bezoek aan een online concurrent van Kruidvat: Drogisterij.net. Over zijn webwinkelervaring kunt u hier lezen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kruidvat werkt aan uniforme uitstraling online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.