Twinkle | Digital Commerce

Voor welke mails vallen journalisten?

2017-05-26
  • 1:08

Korte onderwerpregels sorteren in e-mailmarketingcampagnes door de bank genomen meer effect dan lange. Volgens de Amerikaanse pr-consultant Patrick Rafter is dat inmiddels wel genoegzaam bekend. Rafter vroeg zich af hoe het zit met journalisten: hoe trek je de aandacht van de media als je wilt dat ze over je schrijven? Wat zijn dan de do's en don'ts bij het mailen naar het journaille?

De tips die Rafter van de hand doet zijn niet gestoeld op wetenschappelijk onderzoek, maar op persoonlijke experimenten. Hieronder vindt u zijn bevindingen, die meer uitgebreid zijn beschreven op Marketingsherpa.com.

Schrijf effectieve onderwerpregels - 3 tips
• Beperk de lengte van de onderwerpregel tot maximaal vier woorden
• Zeg iets dat niet vaak gezegd wordt
• Doe aan name dropping

Kom voorbij spamfilters - 4 don'ts
• Persberichten massaal versturen
• Symbolen of alleen hoofdletters gebruiken
• Gif-bestanden of geanimeerde gif-bestanden versturen
• Persberichten als attachment verzenden



Word gelezen door journalisten - 5 tips
• Kom to the point
• Maak de tekst relevant
• Beperk je niet tot een promotiepraatje
• Ben er zeker van dat je je tot de juiste persoon richt
• Vertrouw op goede content en op eerder aangeknoopte relaties