Twinkle | Digital Commerce

Blippr dwingt tot micro-reviews

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:57

Als je niet in staat bent je mening in 160 karakters weer te geven, dan is die mening het vermelden niet waard. Dat is de gedachte achter Blippr, een site voor mirco-reviews.

Op Blippr.com kunnen bezoekers hun mening achterlaten over boeken, muziek, films en games. Het maximaal aantal karakters dat ze voor een review mogen gebruiken is met 160 net zo groot als dat voor één sms.

Blippr wil reviewers, blippers genoemd, dwingen tot de kern te komen en dat lijkt aardig te lukken: 'This is Kanye. I hate Kanye', aldus een bezoeker over het nieuwe album van de Amerikaanse rapper. Bezoeker van Blippr kunnen een rating aan hun review toevoegen door te kiezen voor één van de vier beschikbare emoticons, waarbij =D staat voor Love it, =) voor Like it, =| voor Whatever en =( voor Dislike it.

De nieuwe webiste voor micro-reviews is gelinkt aan Twitter, Facebook en FriendFeed, waardoor reviewers hun vrienden op de hoogte kunnen houden van wat ze lezen, luisteren, zien en spelen en hoe ze dat waarderen.

Bron: Techcrunch.com