Toen ik onlangs in Kaapstad op mijn rugzak stond te wachten, bekroop me opeens het gevoel dat ik helemaal geen zin meer had om te wachten. Ik had zin om snel de huurauto op te halen en weg te crossen. Maar ja, niet al mijn spullen paste in mijn handbagage. Had ik een aantal van die spullen niet gewoon hier kunnen kopen? Zeker gezien de gunstige wisselkoers tussen de Zuid-Afrikaanse Rand en de dure Euro was dat niet eens zo’n slecht idee geweest. Maar ja, op dat late tijdstip? En dat inkopen kost waarschijnlijk minstens net zoveel tijd als wachten op mijn bagage.
Verderop stond een moeder met een kinderwagen te wachten. Toen haar bagage aankwam werd me duidelijk dat mijn rugzak nog niet zo vol zat. Als je met kinderen op vakantie gaat dan moet je echt sjouwen! Wellicht had die mevrouw haar kinderwagen in Zuid Afrika kunnen huren én al die luiers ook daar kunnen kopen. Maar met een kind dat moe is van de lange reis heb je daar natuurlijk niet zo’n zin in!
Bij thuiskomst las ik op Springwise dat er oplossingen voor dit soort luxe probleempjes zijn:
Als je in Val d’Isere of Tignes gaat skieën dan kan je de Boodschappen voor de wintersportvakantie ook online vooraf bestellen. www.snowmans-larder.com, claimt lagere prijzen dan de dure winkeltjes in de wintersport dorpen. De onderneming is gevestigd in de buurt van de dorpen, dus de spullen hoeven niet zoals bij Tinytotsaway per koerier opgestuurd te worden.
Terwijl Tinytotsaway en Snowmans-larder, onafhankelijke shops zijn, laat Jumeirah hotels uit Dubai het kaas niet van haar brood eten. Zij hebben een pre-arrival shop opgezet, zodat je al voor het verblijf in dat hotel je creditcard kunt trekken om te shoppen.
Natuurlijk moet je even nadenken over je marketing. Klanten aantrekken via Google is nog niet zo eenvoudig. De meeste vakantiegangers zullen niet van te voren Googlen op ‘luiers in Torremolinos’ of ‘scheerzeep Amsterdam’. Verder zijn je klanten maar een korte tijd op vakantie, dus je kunt waarschijnlijk geen wekelijkse bestelling verwachten. Maar wellicht kan je samenwerken met een touroperator, reisbureau’s of hoteleigenaren?
Heb je hulp nodig? Je kunt altijd even contact met me opnemen!
leuk artikel!