Twinkle | Digital Commerce

Selfservice Telfort groeit snel

2017-05-26
170130
  • 0:54

Het selfservicegebruik van Telfort-klanten steeg de afgelopen twaalf maanden met ruim 20 procent. Online service is inmiddels het belangrijkste servicekanaal van de telefoonprovider.

De selfservice-strategie van Telfort die tot kostenbesparingen moet leiden, bewijst dus zijn waarde. Klanten omarmen massaal de digitale dienstverlening. In 2007 had het telefoonbedrijf een gemiddelde e-maildemping van 97,8 procent. Slechts 2,2 procent van de klanten vindt op de website geen antwoord op zijn vragen en stuurt alsnog een e-mail. Het aantal logins steeg vorig jaar met 36,5 procent. Negen op de tien klanten bekijken hun rekening gratis online. Het percentage klanten dat schriftelijk een rekening ontvangt, bedraagt nog maar 11,3 procent.

Nog onvolledig

De online service is nog niet helemaal volledig. Telfort werkt er aan om dat zo snel mogelijk te realiseren. Klanten kunnen nu al wel voldoende zaken zelf regelen met betrekking tot het abonnement of prepaid aansluiting. Bij diefstal van een toestel is ook alles via de website te regelen zoals het blokkeren van de simkaarten, nummerbehoud, en het opvragen en activeren van een nieuw telefoontje.