Twinkle | Digital Commerce

'Eén op de vier vrouwen koopt auto liever via internet'

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:06

AgilaZeker één op de vier vrouwen overweegt een nieuwe auto via internet te kopen. De belangrijkste redenen hiervoor zijn het prijsvoordeel en het gemak van kunnen kiezen wanneer het je uitkomt.

Dit blijkt uit een onderzoek dat Opel in maart door bureau MeMo2 heeft laten uitvoeren onder 1239 Nederlandse vrouwen. Van de ondervraagde vrouwen zegt bijna de helft dat het kopen van een auto net zo leuk is als een dagje shoppen. Een kwart van de vrouwen winkelt echter liever niet bij een dealer of garagebedrijf omdat ze het vervelend vinden om te moeten onderhandelen of omdat ze niet graag met autoverkopers omgaan.

Ruim een kwart van de vrouwen (26 procent) wil daarom een auto via internet kopen, als dat mogelijk is. Bij vrouwen boven de 45 jaar overweegt een derde via internet een nieuwe auto aan te schaffen.

Van alle ondervraagde vrouwen heeft 89 procent de beschikking over een auto. Van hen heeft 45 procent tijdens het rijden een navigatiesysteem aan boord.

Het onderzoek is uitgevoerd ter gelegenheid van de introductie van de nieuwe Opel Agila.COM. Volgens De Telegraaf heeft de auto bij bestelling via een dealer een levertijd van soms wel zes maanden. Wie het voertuig echter via internet bestelt, kan er al binnen twee weken mee rijden.