Twinkle | Digital Commerce

'Webwinkels bij Nederlandse man populairder dan bij vrouw'

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:00

Nederlandse mannen shoppen liever online dan vrouwen, die weer eerder naar een retailer met fysieke vestigingen trekken. Dat blijkt uit recent consumentenonderzoek van Q&A. Bol.com staat echter voor zowel mannen als vrouwen bovenaan de favorietenlijst.

Q&A ondervroeg 1900 respondenten over hun favoriete winkels. De nummer 1 van de Twinkle100 voerde ook deze lijst aan voor beide seksen; toch bleken mannen in hun top-5 drie webwinkels te noemen, terwijl het vrouwelijk gemiddelde op twee lag. Coolblue, na bol.com de meest favoriete webwinkel van mannen, maakt het verschil.

Puur versus fysiek
Mannen trekken eerder naar pure players, aldus het onderzoeksbureau. Verder blijkt uit het onderzoek dat 30- tot en met 44-jarigen de enige leeftijdscategorie vormen die liever een pure player bezoekt dan een fysieke retailer.

Verschillende top-5
Het aanbod en de snelle levering van bol.com maakten volgens Q&A de webwinkel winnaar bij zowel de mannen als de vrouwen. Zalando schopte het ook tot beide voorkeurslijstjes. Media Markt en Albert Heijn zijn ook populair bij de heren, terwijl dames het liefst een bezoek brengen aan H&M, Hema en Action.