Hoe licht ik mensen het makkelijkst op? En waarom besta ik? Het zijn enkele vragen die internetters het afgelopen kwartaal hebben gesteld toen zij op zoek waren naar informatie. De zoekfunctie wordt niet door iedereen gebruikt waarvoor hij bedoeld is, zo blijkt.
It-bedrijf Q-go, leverancier van natuurlijke taaltechnologie, heeft een lijst samengesteld met de tien opvallendste vragen die klanten online hebben ingetikt. De vragen die mensen invoeren, komen binnen in een centrale database. Daar worden de vragen gebruikt om de technologie beter af te stemmen op echte menselijke taal, legt Q-go-directeur Marcel Smit uit.
Het lijkt erop dat gebruikers de taaltechnologie eerst willen testen met vragen als: 'Waarom besta ik?', 'Hallo, ik heb wel zin in koffie' en 'In wat voor doos kan ik mijn moeder naar het buitenland verzenden?'.
Verder heeft iemand zich afgevraagd hoe hij "de economie overleeft" en had iemand anders kennelijk behoefte aan menselijk contact: 'ik wil een mooie vrouw speken, nu!'
De bijzondere vragen zijn echter wel uitzondering op de regel, aldus Q-go. Jaarlijks registreert het bedrijf ongeveer 50 miljoen vragen. Verreweg de meeste vragen waren gerelateerd aan informatie die te vinden was op de website.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Bedrijf geeft inzicht in bijzondere klantvragen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.