Twinkle | Digital Commerce

Zoete liefdesgeschenken via Facebook

2017-05-26
  • 1:26

Afgelopen jaar schreven zowel Marieke als ik zelf over hetzelfde fenomeen: echte bloemen sturen aan je Facebook vrienden. Handig als je het adres van de jarige even niet bij de hand hebt of geniaal om te flirten met een heimelijke cyberliefde!

Intussen groeit het aantal mensen dat actief is op social networks als linked-in, hyves of Xing. De mogelijkheden liggen dus echt voor het oprapen!

Dat zag het creatieve bureau The Light Agency uit Londen ook. Op Valentijnsdag is het natuurlijk last minute flirten geblazen. Daar speelde The Light Agency op in, door Engelse facebook gebruikers een 'candy cadeau' van Mars te laten sturen.

Het werkt heel eenvoudig. Je kiest een vriend uit facebook, voegt een boodschap toe en betaalt via Paypal. De gelukkige ontvanger ontvangt een berichtje, waarin om zijn of haar mobiele nummer gevraagd wordt. Vervolgens wordt de gift voucher per SMS naar de inmiddels ook smoorverliefde ontvanger gestuurd, zodat hij of zij daarmee bij de meer dan 12.500 afhaalpunten het cadeautje kan ophalen.

Wie is er allemaal blij?

>        De sukkel die vergeten is om een Valentijnscadeau te kopen, je kunt het immers zo last minute regelen

>        De ontvanger van de verrassing, hmmm.... lekker snoepen op vertoon van je mobieltje

>        De snoepfabrikant Mars, omdat op deze manier er meer mensen de cadeauverpakkingen van Mars leren kennen

>        De winkeliers, omdat er meer bezoekers naar hun winkel komen. Een aantal mensen zal niet alleen het cadeau ophalen, maar ook wat boodschappen doen.

>        En tenslotte, de schrijver van dit artikel, omdat hij blij wordt van aardige multichannel initiatieven.

Nou geloof ik dat mijn eigen Aziatische prinses gevoeliger is voor andere romantische Valentijnsideetjes. Toch ben ik net als vorig jaar, er nog steeds van overtuigd dat er volop kansen zijn voor Nederlandse webwinkeliers die 'social networks' op innovatieve manieren zouden willen inzetten. Zin om het samen te doen? Schroom niet even contact op te nemen!