Twinkle | Digital Commerce

Internet is nog steeds eng

2017-05-26
  • 0:48

'Zeker van een fijne vakantie'. Dat is de pay-off van Toerkoop. Maar alleen als je via het reisbureau boekt, want internet herbergt - en dat weten u en ik natuurlijk allang - vele gevaren. Toerkoop Reisburo is een consumentencampagne gestart op landelijke en regionale tv, voor de radio en outdoor. De commercials benadrukken allemaal de mogelijke risico's van het boeken van een vakantie via internet. De nieuwe tv-commercial toont een gezin dat via internet een zonvakantie boekte, maar op een ijskoude ijsschots terechtkomt (zie het YouTube-filmpje hieronder). Ook de radio-commercials en abri's benadrukken de mogelijke risico's van boeken via internet.

Wie even op de site van Toerkoop.nl rondneust, snapt trouwens wel waarom Toerkoop de klanten liever in de reisbureaus heeft.

Reisorganisaties die het online-kanaal niet serieus nemen - en daarin is Toerkoop niet de enige - gaan de boot missen. En daarmee zeg ik niets nieuws, diverse onderzoeken wijzen het uit.

Ik heb trouwens niets tegen reisbureaus, behalve dat je er soms erg lang moet wachten, maar waarom zou het of/of moeten zijn?

Bekijk hier de tv-commercial