Twinkle | Digital Commerce

Tel Sell-zender LiveShop legt nadruk op online

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:57

Na ruim een jaar gaat veilingzender LiveShop zijn uitzendbeleid heroverwegen. De directie onderzoekt of een "gewijzigd zendmodel met een combinatie van internet en digitale televisie haalbaar is".

Op dit moment zijn de aanbiedingen van LiveShop 24 uur per dag te zien op een tv-kanaal dat zowel analoog als digitaal te ontvangen is. 'Analoge doorgifte van dit 24-uurs kanaal is echter voor LiveShop relatief duur en ineffectief gebleken. Omdat dit relatief nieuwe kanaal op veel analoge tv's nog niet voorgeprogrammeerd is, levert dit te lage kijkdichtheden op', zo laat het bedrijf weten.

LiveShop wil alleen nog uitzenden op een apart digitaal tv-kanaal. Verder moet de website een "meer prominente plek gaan innemen in de verkoopstrategie", aldus LiveShop. Dit moet het succes van de formule vergroten. Daarvoor werkt het bedrijf aan een nieuwe site die vlak voor Kerst zal worden geïntroduceerd.

LiveShop werd in oktober 2006 geboren uit een samenwerking tussen commercialbedrijf Tel Sell en Chellomedia. Het idee van de zender is dat producten via een veilingsysteem worden verkocht, waarbij de prijs van een product blijft dalen totdat de hele partij verkocht is.