Twinkle | Digital Commerce

Consument sluit minder verzekeringen af via internet

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:58

De internetverkoop van verzekeringen is in het eerste halfjaar van 2007 minder snel gegroeid dan een jaar eerder. 'De groei van vorig jaar is er even uit', constateert onderzoeker Frank Sibbel van Blauw Research.

Gedurende de eerste zes maanden van dit jaar bedroeg de omzet uit de internetverkoop van verzekeringen 165 miljoen euro. Dat is 20 miljoen euro meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Wel lijkt de omzet over het hele jaar aanmerkelijk lager uit te komen dan de 288 miljoen euro van in heel 2006. Dit blijkt volgens Retail Actueel (pdf) uit de onlangs uitgebrachte Thuiswinkel Markt Monitor 2007-1.

Volgens onderzoeker Frank Sibbel van bureau Blauw Research is de dalende omzet van verzekeringen te wijten aan de inzakkende vraag naar zorgverzekeringen. De verkoop van verzekeringen is, na de verkoop van reizen, het belangrijkste segment voor de online verkoop. De verkoop van reizen steeg in een jaar tijd met 35 procent tot 830 miljoen euro.

In het eerste halfjaar van 2007 hebben naar schatting 6,2 miljoen Nederlanders iets via internet gekocht.